Gå til innhold

Vil gå i samme barnehage som bestevennen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3 år og har gått i samme bhg siden han var 1,5 år. Han har en like gammel gutt som han leker mye med som har vært hjemme. Nå har vennen begynt i en annen bhg, og gutten min vil gå der. De har 2 ledige plasser. De spør etter hverandre omtrent hver dag og gråter nærmest når de ikke har sett hverandre på en stund.

Men når de er sammen blir det ofte noe krangling. Men de vil være sammen likevel. Kan være de er trøtte siden de treffes på ettermiddagen? Så hva gjør jeg? Muligheten for å bytte bhg er jo til stede, siden det er ledige plasser. Det har vært litt småproblemer siden gutten vår har begynt på storbarn i august. Mye skriking ved levering og han har vært i tottene på en annen gutt. Men de ansatte sier han trives godt så snart han er levert, og har flere barn han leker så fint med. Det er barn han har gått sammen med i 1,5 år.

Huff vanskelig dette...beliggenheten spiller ingen rolle, det blir akkurat det samme å levere i den ene som den andre. Den bhg som han går i nå er veldig stor, 4 avd og iblant litt lite voksne. Bare 2 avd i den andre og maks 28 barn.

Men hvordan skal en forvente at en 3 åring kan skjønne hva det betyr å bytte bhg? Og om han etter 2 uker i den nye bhg vil tilbake? Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres nesten ut som du har bestemt deg allerede....

Vi var i en lignende situasjon, bare motsatt. Vi var de som byttet barnehage først. I den gamle går bestekompisen. Vi prøver å treffes så mye som mulig på fritiden, men det kan gå noen uker mellom hver gang likevel. Da er det stor gjensynsglede. Gutta er 4 og har kjent hverandre siden de ble født. Det er som brødre når de er sammen. De er gutta boys og jeg får et stikk av dårlig samvittighet (for å ha tatt min ut av barnehagen) når jeg ser dem sammen.

Personlig tror jeg det er litt lurt at de går i forskjellig barnehage. Så får de utvida den sosiale omgangskretsen sin litt, og det har de bare godt av. Det er lett for at de bare leker med hverandre når de er sammen hele dagen. Dere kan jo være flinke til å møtes etter barnehagen og i helgene. Det har i allefall fungert godt for oss, og forholdet mellom gutta er like godt som før. Det er nå 1 år siden vi bytta bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...