Gå til innhold

Lurer litt ang første legebesøk...


Tjorven og Gabriel

Anbefalte innlegg

Når kan jeg bestille time til legen? Jeg er 6+2 i dag.. Lurer også på om jeg kan få ul tidligere enn i uke 17? Har kraftig psoriasis og har gått på en type cellegift i over 1 år, sluttet med medisinen for 5 mnd siden. (hudlegen min sa at den type medisin kunne gi alvorlige misdannelser hos fostet, hvis medikamentet ikke var ute av kroppen) Skulle ta ca 3 mnd før medikamentet var ute av kroppen, men er veldig engstelig for at det kansje kan være noe galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg hadde første legetime i dag og jeg er enten 6 eller 8 uker på vei. Grunnen til at jeg gikk nå var fordi jeg var bekymret pga noen små blødninger. Legen min sa at om jeg var bekymret for noe var det bare å ringe på. Skal tilbake om 2 uker for testing av blodtrykk og blod osv. Er du redd for at noe er galt med babyen så dukk opp å få snakket med legen om dette. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestill time hos fastlegen din og fortell om engstelsen din. Sannsynligvis vil de ikke klare å se noe til misdannelser før i uke 14-15 alt etter hvor godt ul apperat de har. Men bestill iallefall en time hos legen din og fortell ham hva du tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt legen og hørt! Du kan sikkert komme inn tidligere hvis du er engstelig.

Er det Methotrexate du har gått på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!:) er redd legen tar meg for å være overnervøs.... Det er methotrexate jeg har brukt ja, har du erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egen erfaring, men har vært i kontakt med pasienter som har tatt det. Jeg vil tro at legen kan svare deg på spørsmålene dine, jeg ville helt klart kontaktet ham! Så slipper du å engste deg...

Vil tro at han bare setter pris på at du vil vite og at du tenker over situasjonen din.

Alt er nok helt ok! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...