Gå til innhold

Hvordan fikk dere diagnosen?

Anbefalte innlegg

Jeg føler at legen min tok litt lett på det.

Ble hennvist til gyn pol av fastlege etter at jeg sa vi ikke ble gravide.

Gyn tok en innvendig ul, og fant ut at jeg hadde masse små eggposer, og i forhold til når jeg sist hadde mens så mente gynekologen at eggposene burde vert myyyyye større.

Han mente jeg kanskje hadde pco eller pcos.

Dette på bakgrunn av at jeg er tjukk (100 kg/170cm), og at mensen nesten altid mommer med 5-6 ukers mellomrom.

Fikk beskjed om å slanke meg, og å knaske PERGOTIME de neste månedene.

Gjorde dette, og tok blodprøve den 21 dagen i syklusen. Fikk brev om "blodprøven viser få eller ingen tegn til eggløsning".

Skjedde flere måneder.

Har i ettertid fått hjelp med ass befruktning, da mannen min hadde svært dårlig sædkvalitet.

OG i papirene fra St.Olav står det at vi er behandlet pga dårlig sædkvalitet.

Vi fikk da selvsagt icsi.

Men jeg fikk metformin til å ta før, under og etter forsøk.

Da lurer jeg på, har jeg pso eller pcos, eller har jeg ingen av delene???

En god del frustrasjon oppi hue mitt!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6222041-hvordan-fikk-dere-diagnosen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert, men på meg høres det ut som du har pco/pcos syndrom. Forstår svært godt at du kan bli frustrert når jeg leser det du skriver. Av og til kan disse legene være vanvittig arrogant.

Jeg fikk diagonosen for 15 år siden da jeg var 18 år. Hadde ingen innvendig ul- da, men fikk det 10 år senere og det ble da påvist 7 små eggposer. Hadde også svært uregelmessig mens. Nå klarte vi faktisk å bli gravid på naturlig vis, mot alle odds. Vi arbeider nå med å lykkes med nr 3.

Håper virkelig du også lykkes. Vet det, men du må være flink til å stå på. Jeg har vært for dårlig til det, er et elendig kampmenneske.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...