Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man får ferie mens man har permisjon. At man da har avbrekk i permisjonen i f.eks hele mai??? Hvordan er reglene der???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du få. Du må bare fylle inn ferien på permisjonssøknaden. trygdeetaten.no

Skrevet

er det fler enn meg som syns det er utrolig vanskelig å fylle ut disse papirene?!?! Med en gang en faller LITT utafor A4 så er det veldig mye mer komplisert syns jeg :(

Skrevet

Du har lov til å avvikle så mye ferie du vil under permisjonen ( selvfølgelig ikke mer enn du har opptjent da). Du behøver videre IKKE gi melding om dette i søknadsskjema da en rett og slett ikke vet når en skal avvikle ferie på det tidspunktet. Det holder at du tar en tlf. til trygdekontoret og arb.giver i god tid før ferie tas slik at perm.pengene stanses og du utbetales lønn i ferieperioden. Har du 80% perm. skal du da ha 100% lønn i ferien. Etter feks. 14 dages ferie vil så perm.pengene startes opp igjen.

Videre er det smart å avvikle så lite ferie som mulig dette kalenderåret for å få overført mest mulig til neste år. En har lov til å overføre 14 arbeidsdager som tilsvarer nesten 3 uker. Har du vært i full jobb hele året før har du i tilleg 5 ukers ferie i tillegg. På den måten kan en forlenge permisjonen sin maks. Du kan velge å avvikle ferie i de seks ukene pappa har fedrekvote, men det er smartest å gå tilbake til jobb mens pappa avvikler denne for så å gå ut i perm. igjen. Slik blir friåret med nurket lengst mulig.

Dette er selvfølgelig en smakssak, men bare noen tips for hvordan en kan forlenge perm.

Skrevet

når må du lever sånn permisjonskjema? har termin i januar,

Skrevet

Men er det ikke sånn at hvis du ikke tar ut ferie i permisjonen, så trekker dem det fra på de siste ukene. Får vi penger fra jobben når vi har ferie i perm??

Skrevet

Men hvordan fungerer dette med ferie året etter man har tatt permisjon?

Jeg går ut i permisjon ved nyttår, og kommer til å være borte fra jobben helt til januar 2008 (når jeg har tatt ut all ferie) Betyr det at jeg da ikke har rett på noen feriedager fra jobben neste år? Man får vel feriepenger av fødselspengene? Eller får man ikke det? Forvirret...

Skrevet

Jeg lurer litt på det ene svaret hvor det ble nevnt at man skal ha 100% lønn i ferien. Jeg trodde det var slik at når man avviklet ferie så fikk man feriepenger og ikke lønn samtidig - det blir jo i pose og sekk!

Ja, jeg vet at man får feriepenger selv om man ikke tar ut ferie, men dette med 100% lønn hørtes rart ut...

Jeg jobber som lærer og har ferie fra ca. 21.juni-21 august, skal jeg da ha full lærerlønn i denne perioden? Det er isåfall bedre vilkår enn d som jeg har nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...