Gå til innhold

STERKE menssmerter

Anbefalte innlegg

Noen andre med veldig STERKE menssmerter? Sist gang jeg hadde mensen var jeg på nippet til å svime av. Synes dette er skummelt! Vanligvis unngår jeg det verste ved å ta ibux tidlig på morgenen, den dagen mensen går fra spotting, til rødt blod. Men sist gang var ikke dette nok. Reiste på kafè i den tro at tabletten snart ville virke, men ble kjempesyk mens jeg satt der. Kaldsvetter, STERKE kramper i magen, kaster opp, får diarè og var altså besvimelsen nær. Gyn. har ikke funnet noe unormalt, så nå lurer jeg på om noen av dere andre også har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6221952-sterke-menssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,hei!!

jeg har det også sånn innimellom.

og det er helt grusomt!!!!

fikk beskjed fra jordmoren jeg har vært til utredning

hos at det ikke er så mye å gjøre med det.

ta ibux og prøv med varmeflaske på magen.

ellers snakket hun om at det kanskje kunne være

...ja,hva het det...noe med end(skal finne det ut.)

jeg har også vært plaget av menssmerter fra helvete, på første dag med ordentlig blødning. særlig før jeg begynte med p-piller hadde jeg det sånn som du de siste gangene. jeg var sååå nære på å besvime på et slektstreff (første møte med hele svigerfamilien, yes!!), måtte bæres ut i frisk luft av kjæresten min og sov resten av dagen etter å ha tatt smertestillende.

etter det gikk jeg til legen, og fant ut at jeg hadde kjempelav blodprosent og nesten tomme jernlager. så begynte jeg å ta jern, og gikk ca 2 år på p-piller. etter at jeg slutta med p-piller, og fikk opp blodprosent+jernlager, har det ikke vært fullt så ille faktisk.

kan ikke garantere at det har noen sammenheng, men kan være verdt å undersøke!

Jeg er akkurat som deg,BEA-77! Blir skikkelig sjuk,presis samme symptomer som deg.Og for ikke å glemme; dødsvondt og stiv i ryggen,kan bare halte meg avgårde! Værst første dagen,andre er levelig og resten er ganske bra. Men føler meg øm i livmor/mage flere dager etter TR,på det værste helt frem til EL.

Har lest om endometriose,og det kan ligne symptomene iallfall,så er verdt å nevne det for lege og gyn,særlig dersom du sliter med å bli gravid. Har nettopp startet med utredning selv,og skal til gyn om 1 uke. Skal få dem til å sjekke det da,evt. be om lapraskopi dersom de ikke kan se noe galt under innvendig UL som jeg skal ha da.

Kan tillegge at jeg ALDRI har vært plaget med pms-symptomer og smerter tidligere(ikke kjent noenting,faktisk),dette startet etter at jeg hadde en SA i mai 2005. Blødningene er som de alltid har vært,og blør ikke spesielt mye heller. Jeg har også ganske høy blodprosent,så ingen anemi på meg. Sist TR var faktisk ikke så gær'n,så skjønner egentlig ingenting av dette nå, jeg.

Tar aldri smertestillende uansett hva som er galt,så vet ikke om noen kan hjelpe. Massasje på ryggen og nedre del av magen føles iallfall godt for meg. evt. kan du legge en varmeflaske på magen,det skal hjelpe.

Annonse

Uff da! Jeg har også sterke smerter ved mens, ikke så ille at jeg kaster opp og nesten besvimer, men slik at jeg blir helt "ødelagt" og ofte må krøke meg sammen i smerte og puste meg gjennom krampetakene som ved rier. Som en annen her nevner, så bør du ikke bruke Ibux når du prøver bli gravid, det kan sette ned fruktbarheten! Derimot kan jeg på det varmeste anbefale Naproxen som er spesielt laget til mens-smerter.

Takk for responsen jenter! Neste gang skal jeg trøste meg med at jeg ikke er alene om å ha det sånn, en mager trøst men dog... Takk for tipset om å unngå Ibux, har brukt det hver mens jeg, skal huske dette for ettertiden. Gyn. syntes ikke det virket som om jeg hadde endomitrose. (dette ble kanskje feil stavet, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.... Vanskelig ord det der gitt:) Har ikke hårvekst i ansikt, ikke overvekt, noe særlig med kviser osv. Er det ikke dette som er symptomene? Går det an å ha dette uten slike symptom, noen som har peiling?

Hei!

Jeg har også slike menssmerter. Det er ikke til å holde ut! Jeg tar ikke smertestillende, men jeg tar Brexidol. Det er egentlig mot smerer og betennelse i muskel og skjelettsystemet. Jeg fikk det av fastlegen min mot menssmerter. Tar 2 stk når smertene setter igang og etter en halvtime-tre kvarter er smertene borte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...