monix1 Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Var på vanlig kontroll i dag hos jordmor. Følte meg i fin form utenom litt kvalme, er i uke 38. Først måles blodtrykket mitt 142/96, urinen inneholder proteiner og eggehvite. Så skal det lyttes på babyen, der er det uregelmessige, høye hjerteslag. Sjekker blodtrykket mitt på nytt, og fortsatt for høyt. Får beskjed om å ta en tur på sykehuset for kontroll. Har vært på St. Olav fra kl ett til halv sju i dag. To runder med målinger av babyen, blodprøver, urinprøve til dyrking m.m. Får beskjed om å dra hjem, ta det med ro og ringe for å få svar på blodprøver. Alt er foreløpig ok, men må være obs på tegnene angående sv. forgiftning. Hvordan kan dette komme så plutselig, har ikke hatt noe tegn tidligere på dette?
allergibarn Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Hadde selv også sv.skapsforgiftning føste gang og det kom også helt plutselig. Jeg var også på en vanlig overtidskontroll da dette ble oppdaget. Jeg ble sendt med hastetur til sykehuset og måtte ta hastesnitt og fikk en skjønn liten jente som trolig ikke hadde overlevd en normal fødsel. Så det er viktig å ta signalene på alvor og få oppfølging. Håper alt går fint (det gjør jo stort sett alltid det) og ønsker deg allverdens LYKKE TIL Les mer under "kompliserte svangerskap" - mange der med erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå