Gå til innhold

begynne å amme gjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ga for ca tre uker opp hele ammegreia, og begynte å pumpe. Har mm i massevi, 4liter i frysen og stadig mer under produksjon!

Kan det gå an å starte på med amminga igjen? Eller er det helt kjørt når han har fått flaske så lenge? Hadde problemer med at han ikke gapte høyt nok, veldig sår (som endelig har grodd etter en mnd!) bettenelse osv. Er det verdt å prøve. Hadde vært greit og kunne kombinere pupping og pumping. Særlig om natta!

Trenger råd!

Simen er forresten litt over 6 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har snakket med flere som har fått til å amme igjen etter opphold, og noen som har fått til å amme for første gang etter en tid med kun pumping pga startvansker - så det lar seg gjøre! Men det vil nok kreve en stor dose motivasjon og tolmodighet fra din (og den lilles) side. Du kan forsøke å legge ham til puppen flere ganger daglig, helst ikke når han er for sulten (men ikke helt mett heller da), og så ta tiden til hjelp. Plutselig kan du oppleve at han tar puppen, og det er en fantastisk følelse :o)

Lykke til :o)

PS! For riktig ammestilling og -grep, se ammehjelpen.no el ring en ammehjelper :o)

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord! Vet bare ikke om jeg har tålmodighet nok! Det var det som "ødela" når jeg ga opp. Kunne sikkert ha fått det til... Kanskje jeg skal prøve puppen neste gang hanskal spise...

pumpa nemlig med førstefødte også... Ikke meningen jeg skal få til det her...

Ja ja-Vi får se!

Skrevet

Du kan evt tenke på ammingen som kos og ikke som mat foreløpig. Sette dere til rette i sofaen og kose, han får puppen isf smokken så og si. Da blir han vant med å være nær brystet ditt, de fleste barn synes det er topp med mamma så nær. Hvis han er for sulten så vil det nok ikke bli så vellykket, han skjønner jo ikke at han kan få mat herfra enda, så legg ham heller til etterat han har fått stillet den verste sulten, så kan (ettervert i alle fall) puppen bli en liten dessert. Kanskje den ettervert blir både forrett, hovedrett og dessert :o)

Men, går det ikke så går det ikke, du er en super mor uansett :o)

Skrevet

Ta kontakt med en ammehjelper der du bor - da kan du få god støtte og muligens hjemmebesøk for riktig tillegging.

Lykke til!!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...