Gå til innhold

September: Dette var ikke enkelt..

Anbefalte innlegg

heisann alle sammen..

Skriver litt her for da håper jeg at jeg får noen råd,tips...

Er ikke alltid lett å vere foreldre og eg er så usikker om eg gjør ting rett..

Saken er nemlig sånn.. min sønn som har vært sååå grei å legge på dagtid er begynt å bli umulig. Vet at han er blitt et år og kanskje ikke trenger alltid 2 lurer på dagtid. I den siste tiden når eg vet/ser han er trøtt har eg lagt han i sengen som eg pleier men der har ikke han tenkt å vere. Han skriker og vil ikke roe seg. Hører at det er sånn trass skriking men kor lenge skal eg la han skrike??

Han må jo sove. For eg merker at han er trøtt. Han nekter å la meg putte inn smukken for da blir han overmannet av trøttheten.. Så nå eg får den i sovner han nesten for så å hive den vekk og bli våken igjen. Han kjemper virkelig tappert mot søvnen. Er nesten sånn at jeg kvir meg litt for å prøve å legge han på dagtid.. Hele formiddagen går med på å prøve å legge han innimellom og det blir jo feil men lite kjekt med en sutrete baby hengende rundt beina så jeg må få han til å ta en lur....

Noen som vet når de får jeksler???

En annen ting er at han er begynt å våkne så tidlig, det er greit i og for seg vist han hadde vært våken men han er jo kjempetrøtt enda. Har pleid å gå inn å gi han smukken og så sover han en time til men i dag gikk ikke det heller lengre. Han skreik i laang tid (fikk beskjed av pappa`n å la han skrike) men så gikk han på jobb og eg gikk inn.. stod bøyd over sengen for da var han rolig og sovnet etter en liten stund, men han merket at eg gikk ut og da var det p`n igjen. Enden på visen var at eg tapte kampen og tok han inn i sengen vår kor vi sovnet begge to...

(blei litt langt dette, håper noe tar seg tid til å lese det sånn at jeg kan få tilbake melding)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6220281-september-dette-var-ikke-enkelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det nokså like så du er ikke alene! Har gruet meg litt til å legge jenta mi noen dager!

Jenat mi har alltid vært ganske enkelt å legge, og spesielt om dagtid...i det siste kan det ta en evighet og hun kjempe imot. Men eg har holdt på mitt, eg vet når hun er trøtt og har bare måte så på, hun har som regel sovnet til slutt. Har ventet litt for å være helt sikkert at hun er trøtt nok, men deretter er det bare å holde ut.....tror eg :) har hatt hun i fanget og holdt rundt henne.

Eg tror det er pga jekslene, vet ikke når det er normalt å få men hun får alle fire nå, to er allerede nesten ute og vi ser det andre to.

Ellers er det veldig mye vilje til bestemme selv som uttrykkes her i huset :)

lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...