Gå til innhold

Hei ka-ping!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at du er her nå! :o) Jeg skulle egentlig vært på bim-treff i Drammen i kveld, men orket ikke likevel... Er så sliten og trøtt for tida... :o(

Hvordan går det med deg? Gleder meg masse til november! :o) Blir koselig å se deg igjen... Da skal vi nok hygge oss, ja! Hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heidu :) Ble ikke treff på meg igår heller... ble sendt hjem fra jobb fordi jeg var syk... sørpe forkjøla, jeg så helt forj#¤%& ut og følte meg sånn også. Heldigvis er formen betydelig bedre etter å ha vært hjemme litt, så imorra prøver jeg meg igjen på jobb :) Neste uke er det ut i gradert sykemelding, blir deilig! Jeg står også på barrikadene for jordmortjenesten i hjemkommunen - driver og skriver brev til kommunal- og regionalministeren (som du ser av innlegget mitt her på 2.tri), og skal ha møte med rådmannen i hjemkommunen på tirsdag. (Jordmortime mandag, der jeg får litt mer info om situasjonen.).

Ellers har jeg det fint :) Gleder meg masse til november ja! Håper å kunne gi deg en eksakt dato snart, men det virker som det blir 9.november. Vi mailes/meldes nærmere tenker jeg :) Blir gøy!!! Vi skal nok hygge oss riktig så godt jeg og du! hihihi :)

Håper alt går fint med deg og mageknøttet :) Klem fra din flamme iTrondheim... :)

Skrevet

Hei igjen!

Advarsel: Dette ble laaaangt! :o)

Uff, høres ikke moro ut å være sørpe forkjøla (sørpe var et betegnende uttrykk forresten...!). :o( Hadde litt vondt av deg da du fortalte om forkjølelse og stiv kuling. Leste nemlig den meldinga da jeg lå godt og varmt og trygt under dyna mi...

Jeg var på treff i Asker i går, da! Det var kjempehyggelig (vi hygget oss masse!) og vi var fem stykker. Du vet: Gullemor75; omreisende i Bim-treff!

Ja, jeg ser at du står på barrikadene for jordmortjenesten. Ser at du har lagt ut noen innlegg i det siste hvor du spør om hjelp til å sette igang tiltak, og jeg hååååper du får noen svar og at du får det til! Må si jeg er imponert over at du gjør dette! Men, hva er egentlig alternativet??

Det går fint med meg og mageknøttet! ;o) Jeg kjenner liv og røre "hele tiden" og det er såååå deilig! Jeg er forelsket, jeg!!! Både i mannen min og i knøttet i magen... Sukk! Gleder meg helt vilt! Jeg har tidligere hatt litt "fødselsangst"; det vil si, det kan vel ikke sorteres under "angst", men har nok vært litt vel redd for det jeg skal i gjennom... Nå syns jeg at det virker som om denne følelsen slipper taket (en stund siden, faktisk!) og jeg ser frem til fødselen. Altså, ikke akkurat til smertene, men... Ja, du skjønner...! :o) De gode følelsene og forventningene overskygger redselen totalt! Pr. nå, i alle fall!

Jeg har vel glemt å fortelle deg at terminen min ble flyttet... Så vidt, da... Jeg trodde selv først 7. januar (men det viste seg at jeg hadde klusset med utregningen! Kløne!), deretter regnet jeg meg frem til 11. januar (svigermors bursdag...) og legen mente 12. januar. På ultralyd kom vi frem til den 10. januar, så jeg er strålende fornøyd! Babyen kommer jo når den kommer, men det er en fin dato! :o)

Hvis du kommer i nitiden om morgenen den 9. nov. og reiser videre i 22-tiden, kan vi jo reise hjem til meg. Jeg hadde regnet med at du mellomlandet et par-tre timer og at vi kunne sitte på en kafé i Gardermoen-området og skravle, men dette er jo topp! Da kan vi jo stikke ned til meg, så får du se hvordan vi bor. Bare et forslag, da selvfølgelig; vi kan jo se det an...! ;o)

Du husker at jeg fortalte deg om helsesituasjonen min/følelsen av konstant å stange hodet i veggen i kampen mot helsevesenet da vi hadde daten vår i Trondheim? VET DU HVA??? Nå må jeg virkelig klype meg i armen flere ganger daglig; men holdningen generelt har snudd... Jeg har jo den ankesaken inne (rehab. penger som jeg søkte i fjor, fikk avslag, var uenig, klaget, de tok viiiirkelig sin tid til å behandle klagen, nytt avslag, til slutt anke sendt i juli)... Fikk beskjed av en saksbehandler på TK at jeg kunne søke rehab. penger på nytt grunnlag nå, og likevel opprettholde anken. Dessuten har jeg avsluttet praksisplassen jeg hadde på yrk. attføring og HAR jo søkt rehab. penger på nytt, så jeg venter på 1) overføringsvedtak fra Aetat til TK, 2) innvilgelse fra TK...! Det fine er at jeg mest sannsynlig får beholde rehab. penger-utbetalingene gjennom hele svangerskapet/nedkomst/barsel så fremt jeg går i aktiv behandling, noe som jeg mest sannsynlig kommer til å kunne gjøre (med en liten pause innvilget fra TK i forb. med fødsel, naturligvis!). Jeg har nemlig blitt innvilget behandling, og starter der fredag. Har vært i samtale der allerede tre ganger og de er sååå snille, hjelpsomme, støttende, forståelsesfulle og skal gjøre det de kan for å hjelpe meg hele veien gjennom denne prosessen; sånn at jeg også får den økonomiske tryggheten som rehab.pengene vil gi i forhold til yrk. attføring som stopper ved tiltaksstopp/fødsel...

Uff, nå har jeg kjedet deg masse...! Men jeg er så fornøyd! Ting går rette veien, og jeg BLIR TATT PÅ ALVOR AV HELSEVESENET!!! :o)

Nå tenkte jeg å surfe litt rundt på Bim og etterhvert logge av, slå av maskinen og ringe kusina mi! :o) Jeg ønsker deg en knallfin kveld. Lykke til med jordmor-saken, møter og alt som følger med!

Hils til mageknøttet ditt fra mageknøttet mitt, da! :o)

Stooor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...