Gå til innhold

underskriftskampanje på nett - noen som har tips?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har spurt om dette før, men trenger litt hjelp så jeg prøver igjen....

Kommunen jeg bor i har vedtatt å kutte i jordmortilbudet, noe som gjør at i to kommuner på tilsammen 10 000 innbyggere står vi igjen med kun ett jordmor-årsverk. Det medfører at vi kun har tilgang til jordmor i kontortid 8-16, ikke helg eller kveld. Vi mister også vakt- og følgetjenesten, dvs vi må vurderes av en vakthavende lege når fødselen er igang, og reise alene i ambulanse 2-3 timer til nærmeste sykehus.

Det syke med dette er at det kan gjøres med loven i hånd... i følge norsk lov er nemlig ikke kommunene pliktige til annet enn å ha et grunnleggende jordmortilbud. Vakt- og følgetjeneste er fulltendig unødvendig, ifølge myndighetene. I tillegg til dette kuttes det i kommunestøtten, og små kommuner som min tvinges til å gjennomføre budsjettkutt som går ut over gravide og fødende.

Dette finner jeg meg ikke i, og ønsker å opprette en internettbasert underskriftskampanje for å gjøre myndighetene oppmerksomme på at vi gravide rundt om i landet ikke finner oss i å bli vurdert som potensielle budsjett-kutt i skrale kommuneøkonomier! Jeg skal sende et brev til kommunal- og regionalminister Åslaug Haga, med kopi til helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad, der jeg oppgir en lenke til denne underskriftskampanjen.

Noen som vet hvordan jeg kan få til dette??? Lage en underskriftskampanje altså... håper det er noen driftige nett-damer her ute som har noen tips :)

Skrevet

Vi kan vel lage en her. Få alle til å signere, så tar du kopi og sender kommunen..

Kan signere NÅ jeg!!!

Skrevet

hihi takk for støtten :) Men jeg vil ha ei "orntli" liste, som kan ligge offentlig på nett og ikke bare for bimmere. Den skal være etterprøvbar og såpass seriøs at jeg kan referere til den i brevet til Åslaug Haga og Sylvia Brustad :) Jeg ønsker nemlig ikke å hakke på kommunen min i dette oppropet, jeg vil gjøre sentralmyndighetene oppmerksomme på at slike budsjettkutt blir konsekvensen når kommune-politikken og den generelle svangerskaps-politikken til regjeringen er for dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...