¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Har nå i 3. trimester fått et sinnsykt søtbehov! Har aldri egentlig vært så veldig glad i kaker eller dessert, men nå kunne jeg spist det hele tiden! Må ut å kjøpe sjokolade...hade.......vroooom!
pusejenta Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Hei på deg!! Kjenner meg veeeldig igjen her.. Har igrunn alltid vært gald i kaker og desserter jeg da, men har klart å styre meg... Inntil nå...
Soon2B FØDEKLAR Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Da er vo tooooooooooooo!!!!!!!!!!
Oktober2006_mamma Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Godt å se at vi er flere! De 3 første månedene av graviditeten ble jeg syk hvis jeg forsøkte å spise godteri (dvs alt av sjokolade og søtsaker). Jeg ble kvalm og fikk magekramper. Syns det var greit nok, for jeg er nok litt for glad i søtt, selv om jeg stort sett holder det til helger. Er nå i uke 33 og alt er snudd på hodet. Jeg har såååååå lyst på sjokolade o.l. hele tiden!!! Sliter med å holde meg unna...(Særlig når skapet er fullt etter Sverigeturer!)
monix1 Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Kun sjokolade her i gården. Ikke smågodt eller potetgull o.l. Bare MÅ ha sjokolade.
hårsår Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Skal veie meg hos legen imorgen, og fikk beskjed av JM at jeg ikke måtte gå opp mer enn 2 kg. til. Da har jeg gått opp totalt 12 kg. Kommer nok opp i 15-16 kg totalt. Har rett under 1 mnd igjen, og HUNGRER etter søtt! Rett etter middag er jeg stappmett og oier meg, men 2 min etterpå kan jeg ha dessert. Har aldri opplevd lignende i mitt liv! Er normalt påpasserlig med å spise for mye søtt ol, men dette er krefter jeg ikke kan kjempe mot!
Duddlidu Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Hei Vil bare kommentere vektkommentaren fra jordmoren din som jeg syntes nesten var litt dårlig gjort. Helt greit at hun vil poengtere at 12 kg er det som ekspertene har satt som ideelt, men det er like normalt å gå opp enda litt til. Vekt er veldig individuelt og det er absolutt ikke sikkert at man er unormal selv om man går opp mer enn 12 kg. Jeg har gått opp mer enn 12 kg kan man si, men min jordmor sier jeg fremdeles er innenfor normalen og kan ta det heelt med ro. (måtte bare få ut litt frustrasjon, blir så irritert på fagfolk som er trangsynte og "regelryttere" blæh)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Vil også kommentere jordmora di. Jeg har gått opp nesten 20 kg allerede, og har to måneder igjen... Og ingen - verken lege eller jordmor - har sagt noe om det til meg. Så ikke tenk på det!
Emmilo Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 For meg er det den rake motsaten. er vanligvis en gottegris, men nå har jeg ikke lyst på sjokolade eller is eller noe. Bare lakris.... Synes JM.s kommentar om maksvekt var tåpelig. Jeg har gått opp 7 kg nå, er i uke 38 idag og min lege og JM sier at så lenge magen vokser er det bare fint å ikke legge på seg for mye, men vi er alle forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #10 Skrevet 7. september 2006 Dumme jordmor som hevder at du ikke må gå opp mer enn et par kilo til.. blæh.. 12 kg er gjennomsnittelig vektøkning, ikke fasit! Mange som går opp mindre, og mange som går opp mer.. Spiser man normal kost, og er i aktivitet så legger kroppen på seg så mye som den trenger! Kan være godt å ha litt å gå på til ammeperioden også da! Selv har jeg lagt på meg ca 12 kg nå.. i uke 34.. blir nok noen til før det er over, men min jordmor sier at det bare er sunt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå