candyland Skrevet 14. september 2006 #26 Skrevet 14. september 2006 er heldigvis ikke så plaga me den gdogåinga.... hvis jeg drikker mye rett før sengetid, hender det jeg må opp en gang, men ellers ligger jeg der å holder meg til morran.... rart jeg ikk har tissa på meg ennå, for muskulaturen skal jo være så mye slappere, og jeg er allti skikkeli trengt når jeg først står opp.... verre me den snuinga og knekkinga.... og smertene hver gang jeg prøver å snu meg... Var skikkeli plaga me onde kynnere og ryggen i begynnelsen av svangerskapet, for jeg jobba så mye og sto alltid oppreist på jobb.... men ble sykmeldt etterhvert, så da har jeg egentli ikke hatt de helt store plagene før nå, men siste mnd har jeg kjet at det har blitt riktig så tungt for bekkenet ja, og kjenner det godt på kvell og natt og hvis jeg sitter eller ligger stille en stund.... også har jeg fått kynnere hver gang jeg har vært i fysisk aktivitet....noe som har endt me veldig mye stillesitting, og kilo som har rast på..... så gleder mg veldig til å kunne gå turer igje, og begynne å trene etterhvert, og forhåpentligvis få magen tilbake til normal størrelse:)
candyland Skrevet 14. september 2006 #27 Skrevet 14. september 2006 nå har jeg vært hos legen igjen...blodtrykket har sunket enda litt, målte det til 139/86 på andre forsøk.... tror kanskje det hjelper på litt at det har blitt kaldere i været.... nå blir det ikke kontroll igjen før på onsdagen, og da er det nesten bare en uke igjen!!!! nærmer seg nå....
Mamma til Madeleine Skrevet 14. september 2006 Forfatter #28 Skrevet 14. september 2006 det var no bra det då!! her i bergen har det vært så varmt i dag at jeg synest at det har vært helt forferdelig..... det var 29 grader i skyggen.. så i dag har vært en lang dag;o( føler tiden går så utrolig treigt. er litt deppa for tiden føler liksom at jeg bare står på samme sted hele tiden...
candyland Skrevet 15. september 2006 #29 Skrevet 15. september 2006 har vært litt deppa til tider jeg også.... mn tror kanskje det er fordi at jeg føle meg så nyttesløs....ihvertfall nå på slutten, siter jeg for det meste inne og surfer på nettet eller ser på tv......eller sover...... rydder og vasker og baker litt innimellom, men det tar liksom ikke så mye tid.... men orker ikke å dra rundt å shoppe og besøke folk og sånn..... begynner til å med å slite me å få plass bak rattet..... og hvis jeg skal finne på noe hyggeli sammen med typen, så er det liksom begrensa hvor mye jeg kan ordne meg, for sminka forsvinner i det opphovna fjeset, og ingen klær ser bra ut på meg lenger uansett... men tror nok det bare er en forbigående fase, blir nok ikke tid til å deppe så snart babyen er ute:) hvordan går det ellers da? merker du på kroppen at det nærmer seg??
Mamma til Madeleine Skrevet 15. september 2006 Forfatter #30 Skrevet 15. september 2006 kjenner meg veldig godt igjen når det gjelder klærene og sminken.... blir egentlig bare sittene foran pcen eller liggene i senge ja.... merker på kroppen at no ska skje sanrt ja... men for min el kunne det gått sjedd i dag... er utrolig slien og merker utrolig godt hvordan den varmen tar på.... men jeg har hatt et veldig fint svangerskap så skal vell egentlig ikke klage!!! du då?? føler du at kroppen er klar fo det som ska skje...?
candyland Skrevet 17. september 2006 #31 Skrevet 17. september 2006 i dag he i vore på tur å henta vugge!! de vart en passe lang biltur, i varebil uten mulighet te å ta ned bilsetet..... så e bra dårli i ryggen no.... men va verdt de..... har heile tia tenkt at de ikkje kjennes som om fødselen nærme se....(skriv vist på dialekt i dag i, håpe du skjønne...hehe...) men snakka me ei venninne her om dagen, og ho sa at ho ikkje merka nokka som helst før fødselen fakisk va i gang....og da gikk de liksom opp for me at de kan skje når som helst.... kjenne varmen i au... va heilt svett når i våkna i morges, og hell me for det meste inne i finværet..... så det blir godt å endeli få møte den lille, og slippe å bekymre se for alle gravideplagan..... har vel egentli vært veldig heldig med svangerskapet jeg også. Har ikke vært noe særlig kvalm(isteden fikk jeg en veldig til matlyst...sukk....), og eneste plagene har vært ryggen, som uansett aldri har vært noe bra, en del kynnere i begynnelsen, og litt plager med bekkenet nå på slutten.... også var det dette med svangerskapsforgiftning da, men det ser jo ut som om det kan ordne seg:) nå skal du på kontroll igjen forresten? spennende å vite at babyen kan komme når som helst nå har du hatt noen slike maserier som det snkkes så mye om?? det har ikke jeg....ikke sett noe til slimproppen heller, så tror nok ikke det blir første dagene ihvertfall.... føler meg klar både fysisk og psykisk jeg nå, men vil som sagt helst at typen skal komme hjem fra jobb først.....så rundt den 27-28 hadde egentli passet meg fint.....ønske, ønske....hehe....
Mamma til Madeleine Skrevet 18. september 2006 Forfatter #32 Skrevet 18. september 2006 var hoss legen i dag igjen... blodtrykket var litt høyt igjen 130/90.. så skal til legen igjen på onstag... det har vært veldig ustabilt nå i det siste, så jeg vet ikke...har egentlig ikke hatt noe såndere rier jeg heller nei.. heller ikke tgn til slimproppen... men føler meg ganske klar nå etter hvert ja.... hvor tid sak du til legen igjen då? gleder meg så utrolig mye nå bare tanken på at jeg snart ska få holde mitt eget barn i armene er stor;O)
vicmor Skrevet 18. september 2006 #33 Skrevet 18. september 2006 Jeg har termin 30.sept. og har også hatt høyt blodtrykk, eggehvite i urinen og hevelser.. Men det skal mye til før de starter fødselen tror jeg.. Kom inn til sykehuset for en ctg og da var alt bra.. Men nå vil jeg ha ungen ut!!Gleder meg sånn!!
Mamma til Madeleine Skrevet 19. september 2006 Forfatter #34 Skrevet 19. september 2006 Tror egntlig at et ska veldig mye til for at de stter i gang fødselen ja.... skal til legen i måren.. får se hva de sier da, men blodtykket har vært høyt lenge nå.. men jeg vet ikke
candyland Skrevet 28. september 2006 #35 Skrevet 28. september 2006 hei, er du her ennå? sorry at jeg ikke har svart før, men samme natt som jeg skrev sist innlegg gikk vannet, så jeg har vært på sykehuset siden. fikk en nydelig gutt på 53 cm og 3700 gram, som jeg har fått med meg hjem i dag etter masse venting:) håper det går bra med deg og at det ikke er lenge igjen, om du ikke allerede har fått:)
Mamma til Madeleine Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #36 Skrevet 2. oktober 2006 hei hei! jeg fikk en jente 22 september... hun var 49 cm og 3170 gram. verdens nydeligste... fødselen ble satt i gang for blodtrykket gikk bare oppover... gikk med rier i 17 timer, men fra jeg kjente første press rie gikk det 15minutter...
candyland Skrevet 3. oktober 2006 #37 Skrevet 3. oktober 2006 da ble det tidligere på oss begge da:) greit å slippe å gå over tiden å vente... og kjæresten min var uansett kommet hjem til jeg kom hjem fra sykehuset, i tillegg til at han rakk å bli me på fødselen! så da får du ha lykke til å kose deg med jenta di, her går det i ett med mating, soving og kos, for gutten min er skikkeli kosesjuk, og sovner kun i mammas seng.... må vel prøve å få en slutt på det etterhvert...hehe.... flytter over på din baby jeg nå, du får uansett kose deg med den lille!! godt å endeli ha baby i hus, og være kvitt magen og vannet i kroppen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå