Gå til innhold

September: høyt blodtrykk!!


Mamma til Madeleine

Anbefalte innlegg

Var hoss jordmor i dag fikk beskjed om at jeg hadde litt for høyt blodtrykk, og at jeg må innlegges vis dette ikke stabiliserer seg eller går ned, kansje føder jeg før tiden. men det blir jo en stud før (23 dager) jaja.... blir no alltid litt engstelig når noe ikke er som det ska være jeg da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sjekka de ikke urinprøva da?? jeg har hatt kontroll hver uke den siste mnd fordi bodtrykket mitt er såpass høyt.... nå på mandag fant de eggekvite i urinen, i tillegg til at jeg sliter med mye hodepine og hevelser.... har fått ekstratime nå på fredag, men de har ikke sagt noe om innleggelse ennå......når har du termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 29 september, joda de sjekket urin, hadde 1+ med eggehvite, pliuss hevelse i beina... og alle de tre tingene sammen er jo tegn på svangerskapsforgiftning.. hvor tid har du termin då???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen etter deg, 30 september:) full nedtelling nå!!! venninna mi fikk ei jente i dag, etter ei uke på overtid....håper jeg slipper å gå over, men de sier at de med høyt blodtrykk ofte føder før termin, så er lov å håpe.... fikk ikke vite hvor mye eggehvite jeg hadde, var bare stress når jeg var hos legen, ble sendt inn og ut tre ganger, før jeg måtte springe(hadde frisørtime, som jeg trodde jeg skulle ha god tid til å rekke...) men skal til legen igjen i morgen, så kan jo spørre da.... i verste fall så setter de i gang fødselen, og i og med at vi er så langt på vei, så kan vi vel ikke klage på det....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært hos lege, og tatt 4 blodprøver....

målte blodtrykket til hele 157/99 på første forsøk.... men etter flere målinger, klarte han å få den ned til 146/90.... hadde +30 me protein i urin.... skal på 2 kontroller i uka nå, og om det går opp mye mer så ble det snakk om innleggelse....:( har du hørt noe mer da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går, da var blodtrykket 150/90.... så ska jeg igjen på mandag... og så lenge det ikke blir høyere så slipper jeg og bli innlagt.. men på en måte hadde det ikke gjort noe og føde litt før tiden, er så lei nå??? jeg er og veldig hoven i bena, armene, og fjeset, men du må si fra hvis noe endrer seg med deg då!!! vet du om du får gutt eller jente??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

begynner å bli lei jeg også.... presser bra nedover i bekkenet nå, og det er en jobb å snu seg på natta.... dessuten er jeg mer enn klar til å bli mamma....og til å kunne ligge på magen igjen!! Ville egentli vite kjønnet, men samboeren min nekta, og er jo ikke så gøy når man ikke kan dele det med andre..... men nå er jeg glad jeg ikke vet, så er overraskelsen ekstra stor når den tid kommer :) tror de setter igang fødselen om det blir veldig alvorlig....mamma hadde svangerskapsforgiftning da jeg ble født, og bestemor da mamma ble født, så det måtte vel bare komme.... men er uansett så kort tid igjen nå, og føler jeg får bra oppfølging, såe r trygg på at det kommer til å gå bra med både meg ogg den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den snuingen om natten kan jeg skrive under på er vanskelig.... samboeren min vile heller ikke vite, men nå er jeg og veldig glad jeg ikke vet, gleder meg på en måte enda mer... føler også at jeg får veldig tett oppføling.. og det er jo betryggene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 17... vet jeg er ung... men har på en måte blitt voksen veldig fort nå da, bor sammen med kjæresten min (som er far til barnet) og vi har vært sammen i snart 3 år.... så det er min første.. men det er som mange andre har sakt til meg jeg kan bli en like god mor jeg som de som er eldre enn meg!!! du da?? og er det din første??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 24, og ja det er min første:) bor også sammen med kjæresten mnin, men var vel ikke akkurat planlagt å få unge.... men nå når jeg først er kommet så langt så gleder jeg meg bare:) var det planlagt fra deres side? har du noen mageføelse på hva det kommer til å bli da? jeg tror kanskje det blir en jente, men blir selvfølgeli like glad uansett hva jeg får:) tror ikke alder spiller så stor rolle på hvor gode foreldre man blir.... kjæresten min er bare 22, men han er mange mye mer voksen enn eksen min på 30..... så det er forskjellig fra person til person, tror du kommer til å bli en god mor jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde svangerskapsforgifting med første mann, og måtte legges på kur for å føde. Dette er ikke noe å anbefale hvis det kan ungås. Har termin 26.09 denne gang og har nå begynt å få høyt blodtrykk igjen, 130/100 men heldigvis ikke eggehvite. Må på kontroll annenhver dag nå for å sjekke om det blir forandringer.

Håper blodtrykket holder seg nede for har ikke akkurat tid til å bli innlagt, har en liten gutt på 20 mnd her hjemme jeg ikke kan leve uten.

Håper det går bra med dere begge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør det jeg kan for å slippe de da.... hadde sååå lyst på popcorn i går kveld, men lot være fordi jordmor hadde sagt a jeg måtte holde meg unna salt...og kvile gjør jeg mer enn nok av...men blodtrykket er alikevel på vei oppover.... bra at legene tar det seriøst og passer på oss da..... har termin nesten samtidig alle vi tre, kanskje vi ender opp på sykehuset samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var ikke planlagt nei... men nå gleder vi oss veldig.. har egentlig ingen magefølese. men det er mengen som har sakt til meg at de tror jeg kommer til og få jente. men jeg er helt enig det spiller ingen rolle så lenge barnet har det bra og er friskt. hvor i landet er du fra foresten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer fra molde(møre og romsdal). du da?? lyst ut å prøve nye kombivogna jeg....hehe... men er vel ikke så lang ventetid igjen da..... hvorfor tror de at du kommer til å få jente da?? jeg har vistnok jentemage.... ellers så har jeg vel ingen andre tegn enn at det føles som det kommer til å bli en jente... ska bli arti å handle litt mer klær når jeg vet hva det blir, hittil har det gått i hvitt, gult og brunt... har arva mesteparten da, og fått litt i gaver, så har vært heldig sånn sett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fra Bergen... ja vognen har jeg veldig lyst ut og prøve jeg og, den står liksom der så fint og venter... ja det er jo det at folk har sakt at jeg har jente mege.... men ikke vet jeg.... gleder meg veldig til og kjøpe noe annet enn hvit og gult;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag fikk søskenbarn nr to baby!! ho hadde nøyaktig samme mage som me no på slutten, og ho fikk ei jente....hehe..... så da gjenstår de å se da:) spennede å høre hva legen sier i morgen også.... har vært ute å spist masse mat og snopis me venner i kvell, og med min treige gravidfordøyelse, så kommer vel symfysemålene mine til å se enda større ut enn vanlig....hehe.... men får ihvretfall håpe blodtrykket har stabilisert seg, selv om jeg tviler.... du får ha lykke til i morgen du også!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!!! netopp kommet hjem fra legen.... blodtrykket var nedi 135/65.. og så lavt undertrykk har jeg ikke hatt siden før sommeren,, så det var jo posetivt men hodepinen og hevelsen er der fremdeles da!!! hvordan gikk det med deg da?? håper det gikk fint;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 30 sept. og skal føde i Molde jeg også!! Hadde sv.skapsforg. i første svangerskapet, men ikke med nr. 2, nå med tredje-mann el.dame...he he, er BT på vei opp igjen. Litt spenning med det. Var på ekstra BT/urin kontroll på legevakt i helga, da var BT lavere og 1+ på prot. i urin var plutselig borte. Det sies at en ofte føder litt før termin når en får sv.sk.forg. Fikk en uke før termin 1.gangen..... Håper det ikke utvikler seg videre og at jeg kan gå 2 uker til....

I dag har jeg vært innom på jobben (S.hjem) og målt BT mitt selv. Ser greit ut, ny kontr. hos jordmor i morgen. Tvi tvi jenter!! Det går nok bra med oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, gikk bra i dag, alle blodprøvene var stabile og blodtrykket var litt lavere enn sist.... 148 /88... så kan vel ikke klage da:) rart at du har gått ned så mye da, men ingentilng er vel bedre enn det! sliter fortsatt med hodepine/hevelser og protein i urinen, men så lenge blodtrykket ikke går opp for mye, så får jeg ihvertfall holde meg hjemme.... jeg er vel en av de få som faktisk ikke vil få før termin, men det er fordi kjæresten min er bortreist på jobb frem til 3 dager før termin.... planen er å få den kvelden han kommer hjem:) skal på ny kontroll fredag igjen, så får håpe alt ser like bra ut da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får håpe det.. værtfall så lenge han er bortreist.. vet ikke om jeg hadde klart og ta det med ro vis kjæresten var bortreist nå altså... føler ikke du deg litt ensom.. jeg føler meg ensom uansett om han er hjemme eller ikke... håper alt går fint da, og at du ikke får før termin;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er ikke så veldig langt unna da.... halvannen time kanskje.... og sånn jeg føler det akkurat nå, så er det ingenting på gang med det første.... og skulle jeg begynne å føle meg dårlig eller noe, så ber jeg han bare komme hjem på natta.... Eneste som er dumt er hvis fødselen uventet starter på natta, for da kommer han seg ikke hjem før neste morgen(pga ferge)..... så jeg får bare knipe igjen det jeg klarer..er jo som sagt litt risiko for å få tidli med høyt blodtrykk, så får håpe det holder seg fint.... bonusen med jobben er at når han først kommer hjem, så har jeg han her i hele 3 uker, og det er kjekt i begynnelsen med en liten baby, hvor begge to er like uerfarne...hehe..... føler meg ikke ensom nå, han er veldig flink å "passe på meg" :) men vet av erfaring at det fort blir ensomt når an drar på jobb ja.... tror vi blir ekstra kose- og oppmerksomhetssyke når vi er gravide...hehe... også har jeg en liten kattepus til å holde meg med selskap da, så får bare holde me i ro mens han er bortreist.... Har du alt klart til babyen kommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra at du holder ut..;o) har vel egentlig det meste klart ja... kjøpt vogn (emmaljunga). seng har vi kjøpt sammen med stellebord... vi har ikke så mye klær da.. men det er fordet at jeg vi vente til vi vet om det er gutt eller jente... bilsete er vel det vi har igjen, av det vi ska kjøpe nå før fødselen... har lyst og vente med sånn vippestol og sånne ting til jeg vet kjønne..... du da har du alt i boks???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, avtalte å hente vugge i går, så det var vel det siste.... skal få vippestol etter fødselen me svigers, og har fått seng me mor.... ellers har jeg vært å kjøpt stelleunderlag til en benk jeg hadde fra før, og har arva mye fra mor da jeg er den første fra familien som komme med barnebarn....hehe.... har fått vognpose, puter og dyner, en hel masse nøytrale klær m.m. bilsete får vi låne me søstra til samboeren, så nå føler jeg egentli at alt er klart!!:) fikk babybilde me venninna mi idag, dattera hennes er 5 dager gammel.... kjente jeg ble kjempe babysjuk da ja..... men kroppen føles egentli ikke helt fødeklar ut ennå, så regner med jeg skal klare å vente en to uker til:) har ikke ordna babyrom ennå da, men det blir uansett ikke før jeg vet hva slags kjønn det er , og skal uansett ha babyen inne hos oss første halvåret regner jeg med.... sover du godt på nettene du eller?? Jeg føler at jeg knirker og knaker mer og mer for hver natt som går.... høres ut som bekkenet mitt knekker når jeg snur meg rundt på natta......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover faktisk ikke så veldig godt om natten lenger nei... våkner vær gang jeg snur meg føler at jeg knekker bekkenet mitt jeg og...(forferdelig følese) pluss at jeg tisser sikkert vær andre time... går i søvne inn på do..(er egentlig veldig glad at jeg kommer meg på do og at det ikke går i sengen) det er kjæresten min redd for at det ska..... har du vært mye plaget med bekkenløsning då??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...