Gå til innhold

taxi til fødestua....

Anbefalte innlegg

Skrevet

får man fremdeles dekket taxiutgifter til sykehuset når man skal føde? Her i huset er det kun jeg som har lappen, mannen min er superflink passasjer...så vi må ta taxi til sykehuset når fødselen er igang. Har hørt et sted at man får dekket utgiftene fra trygdekontoret?

Det blir enten taxi eller oslo sporveier... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må ha rekvisisjon fra legen som behandler deg på sykehuset, så det kommer vel helt an på han/henne.

Du kan jo ringe til fødeavd å høre om det er vanlig å få...

Skrevet

På det fødselsforberedende kurset jeg var på, sa jordmoren at man har rett til å få dekket én taxitur til føden og én taxitur hjem igjen.

Skrevet

Har ikke hørt noe om at taxi dekkes, men det kan jo hende. Hør med trygdekontoret. Angående oslo sporveier....ehh, tror ikke du reiser kollektivt med kraftige rier hvert 3-5 min.......Seriøst, spander en taxi - det er tross alt barnet ditt og du har ikke lyst til å risikere å føde på 20-bussen. Og du er trolig ikke i stand til å gå fra holdeplassen til sykehuset. Selv slet jeg med å gå fra bilen som mannen min formelig kjørte inn i resepsjonen for å komme nærmest mulig.

Skrevet

hihi :-) jeg har ikke planer om å ta sporveien altså! Det var litt fleipete ment, som sagt er det kun jeg som har lappen og mannen min har norgesrekorden i antall månedskort ;-)

Synes jeg ser oss sitte på en litt forsinket t-bane og så bytte til trikk for å komme oss til riksen...hoho :-) Kjære sjåfør, kunne du droppet å stoppe for det røde lyset? Jeg skal føde skjønner du og du er allerede noen minutter forsinket...hihi :-)

Skrevet

....eller halvtimesrute på kvelden - i en helg hvor bussen / banen er full av brisne vorspieldeltakere. Ha-ha!!!

Skrevet

Du har krav på å få dekket taxi vedrørende fødsel om du ikke kan kjøre selv eller har noen som kan kjøre deg :-) Stefaren min er taxieier og han sier ihvertfall så.. Men jeg er usikker på om du trenger rekvisisjon på forhånd (litt vanskelig å anslå dato liksom) eller om du kan levere kvittering sammen med en søknad om refusjon til TK... Best å undersøke på forhånd!

Skrevet

Da jeg hadde den ene spontanaborten min, ble jeg sendt av legen (sykehuset sendte meg dit først, grrrr), tilbake til sykehuset i taxi. Tror muligens jeg betalte en symbolsk sum, men ikke hele regningen. Var helt blakk da, så det hadde jeg husket, hehe... Tror kanskje jeg skrev under på en rekvisisjon, og at taxi-sjåføren ordnet resten med sykehuset.. Hm, lenge siden det her..

Skrevet

det kunne jo vært kjempespennende å tatt trikken til føden da! hihi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...