Gå til innhold

Må hun rape?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit nok når hun er våken etter puppen og tydelig vil rape. Men skal jeg vekke henne når hun har sovnet ved puppen (om natten feks, men også på dagtid) for at hun skal ha opp det hun har av luft i magen? Hun er 5 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde ikke det med min, som resulterte i dårlig søvn, men det er jo ikke sikkert din svelger så mye luft...

Skrevet

Når de små ligger og ammer, f.eks. om natten, svelger de mye mindre luft, og da er raping ofte ikke nødvendig. Har hørt at i kulturer hvor en kun praktiserer liggende amming, er det ikke behov for å få barna til å rape. Jeg løfter likevel lillegutt opp til skulderen, stryker han noen ganger over ryggen, noen ganger kommer det en rap, andre ganger ikke, men er han mett og trett nok så våkner han knapt av at jeg legger ham til skulderen. Jeg legger ham også opp nettopp fordi jeg ikke vil at han skal bli vant til å sovne ved puppen, vil at han skal kunne finne søvnen selv, men noen ganger er han så trett at han sover også på skulderen.

På dagtid sovner han ikke så ofte ved puppen, men selv om han sovner så legger jeg ham opp på skulderen for å få opp rap. Min erfaring er at søvnen hans blir kortere og mer urolig når han har luft i magen, så det å legge ham direkte fra puppen og over i bagen / sengen er kun korvarig lettere, han våkner da fort igjen likevel, og da ofte med et hyl pga knip i magen.

Lillegutt er nå 3 mnd, og han raper noe mindre nå enn i starten, så det er tydelig at han ikke er så avhengig av å rape nå som før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...