Gå til innhold

dritt lege


amalie 10.08.07 og thea 12.10.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må bare få ut litt frustrasjon over legekontoret.

 

Imedio avuke 5 var jeg hos legen (ikke fastlegen) p.g.a en bløding (friskt blod). Fikk da beskjed (hjem,ta det med ro i noen dager det går over). Blødningen varte i en hel uke. Var det ikke noe forandring i blødingen kunne jeg ta en vanlig time hos legen i uke 10 (fastlegen)

 

Etter å ha lest en del om blødninger, bl.a annet at alle har krav på en sikkelig undersøkelse.Min undersøkelse hos legen den gangen var litt prating.

 

P.g.a jobben har jeg ikke hatt mulighet til å ringe til legekontoret før i dag. Dette var svaret jeg fikk; det var ikke vanlig med noe særlig undersøkelse ved blødning før fra 3mnd. Dette p.g.a dårlig kapasitet ved kk i bergen. var jeg noe videre bekymret måtte jeg ta dette privat.

 

Alt er sikkert ok var bedskjeden jeg fikk. jeg ble så sint at jeg bare la på. En av grunnene til at jeg ble så fryktelig sint er at jeg selv jobber i helsevesnet og vet at man som pasient har en del rettigheter. Men helse bergen er da kjent for å bryte dette til en hver tid.

 

jaja lønning i neste uke og da skal jeg til privat gyn og ul, det er i alle fall sikkert, jeg venter ikke helt til uke 18-20 or ul siden jeg har hatt en blødning. Hvordan går dette ann i et land som Norge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter som jeg har forstått, har man ingen rettigheter på kk før man er i 2 trimester... Er helt enig med deg i at det burde finnes et tilbud for dem som er i 1 trimester også. Men det hadde gjerne tatt for mye kapasitet og tid ettersom blødninger er vanligere i starten....vet ikke.

 

Håper uansett at det går bra med deg, og at det ikke er noe farlig ang blødningene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...