Gå til innhold

Keisersnitt og amming

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg om rikshospitelet, men når det gjelder amming kan jeg, har hatt to keisersnitt!

Ammingen kan komme igang litt senere, så de oppfordrer oss om å legge babyen mye til puppen (må jo ta det med ro uansett, og vil jo bare sitte og pirke på nurket, så det er jo egentlig bare kjekt!). Dette kan medføre at du blir sår, men la sykepleiere vise deg teknikken, så unngår du det!

Hos meg kom melka til førstemann rimelig kjapt, andremann kom litt tregere (nå var han sløv av gulsott, og gadd ikke suge noe særlig. Pumpet meg på sykehuset, og splosj...der kom det..).

Har venninner med vaginal fødsel som har slitt verre enn meg!

Tips: Be om hjelp! Det finnes teknikker, kremer og muligheten for å stimulere melka...

Lykke til, og du må iallefall ikke bekymre deg, da skjer det jo ingenting!

Hei!

Jeg ville bare skrive litt om hvordan jeg hadde det da jeg tok ett hastekeisersnitt. Jeg fikk ikke møte prinsessa våres rett etter fødselen og det tok ca fire timer til jeg fikk legge henne til brystet. Da tok hun brystet dårlig og vi slet med pumping i en hel måned før hun tok brystet. Nå er hun ni måneder i dag og vil ikke slutte med puppen :)

Vi venter ny baby i mars og sist jeg var med jordmor forklarte jeg det med amminga at jeg synest det var så trasig. Jordmor fortalte at når barnet blir født vaginalt er det lyst våkent og klar for å sutte. Siden det tok så mange timer med meg før hun fikk ta brystet så var hun trøtt og lite villig til å prøve å suge når vi møttes for første gang. Slikt er helt vanlig.. Så det beste er om det skulle bli keisersnitt å få barnet rett på brystet når det har kommet til verden. Det var ihvertfall det beste tipset jordmor kunne gi meg hvis vi skulle måtte ha keisersnitt nå med neste mann.

Lykke til

På risken ble jeg stiftet sammen, på Bærum sydd med selvoppløslige sting. Jeg oppdaget etter at jeg hadde blitt stiftet sammen at jeg hadde nikkelalergi, og fikk brannsår rundt hver stift... veldig sårt... Men har man ikke nikkelalergi så er dette en hurtig måte å gjøre det på... Litt merkelig fordi man hører at legen stifter med stiftemaskinen. I dag ser arene neste like ut, selv om det i det store og det hele ikke betyr noe. Blir nok sting på meg denne gangen, stifter går nok ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...