Gå til innhold

Til alle som ikke vaksinerer sine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleierstudent, og har nå praksis på helsestasjonen. Skriver nå en oppgave om vaksiner, og kom derfor inn på denne debattsiden. Må si jeg er sjokkert over at så mange ikke vaksinerer sine barn... Leste for eksempel om kopper, på 1700-tallet døde 20 % av alle barn under ett år av kopper. (Glavin og Kvarme, Helsesøstertjenesten)Sykdommen er nå utryddet i hele verden pga vaksinasjonen i følge helsesøster og barnelege som har skrevet om vaksinasjon på babyverden. Det er alvorlige sykdommer (det vet dere jo) vi vaksinerer mot i dag også.

Difteri smittes ved dråpesmitte, og har symptomer som akutt infeksjon i og tilstopping av øvre luftveier, (kan trenge respirator) kan angripe hjerte, nyrer og nervesystem.

Meslinger gir feber, konjunktivitt (øyekatarr), lysskyhet i begynnelsen. Så kommer ny feberstigning med store flekker i ansiktet. I 2. sykdomsuke får 1 av 1000 encefalitt (hjernebetennelse) som har symptomer som nedsatt allmenntilstand, feber, lammelser, kramper, bevisstløshet, død.

Kikhoste smittes ved dråpesmittem og denne sykdommen har ingen spedbarn noen som helst antistoffer mot, for det passerer ikke morkaken, derfor er spedbarn så utsatt. Symptomer: forkjølelsessymptomer, kraftige anfall av hoste i 2-3 mnd, komplikasjoner som kan oppstå er: brekninger og vekttap, hypoksi som fører til kramper og hjerneskader, pneumoni, atelektaser, emfysem, otitt.

Stivkrampe kan man få ved å bli bitt av dyr, få jord i sår, skade seg på rustne spiker osv. Symptomer: muskellammelser, smertefulle spasmer, til slutt død pga lammelse av respirasjonsmusklene.

Jeg kunne fortsatt å fortelle om sykdommene, men dere vet sikkert godt hvor alvorlige de er. Men selv om de er veldig sjeldne i Norge i dag, er det ganske vanlig i andre deler av verden, og barna deres kan bli smittet der. (Hvis dere ikke velger å bare være i Norge). Dessuten blir det større sjanse for å bli smittet i Norge jo fler som ikke vaksinerer seg. For å hindre framtidige epidemier må minst 85-95 % av befolkningen være fullvaksinert (Statens helsetilsyn 1998b) Og det er ganske egoistisk å tenke at siden så mange andre vaksineres så slipper barnet mitt de eventuelle bivirkningene.

Alle må hjelpe til sånn at vi fortsatt kan ha bukt med sykdommene! Vi glemmer så alt for lett hvor heldige vi er som bor i Norge, som har så bra oppslutning på vaksinering at vi har kontroll over disse livstruende sykdommene! Hvis denne trenden med å ikke vaksinere barna fortsetter, så er det ikke sikkert at våre barnebarn har så trygg framtid i møte...

Sykepleierstudent

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mente dinbaby, ikke babyverden...

Skrevet

Enig! Det å ikke vaksinere, er nok en"luksus" vi her i vesten kan tillate oss nå, fordi risikoen for å få sykdommene til dags dato faktisk er minimal. Det blir litt sånn: "Om 100 år er alt ting glemt".

Har registrert at motstandere av vaksiner ofte argumenterer med at de fleste sykdommer det vaksineres mot, allerede var på retur og ville stoppet av seg selv da vaksinene ble innført. Mulig det. Alle sykdommer vil før eller siden være på retur, når viruset eller bakterien ikke lenger finner en passende "vert". Men mange vil jo dø før den tiden da!

Et ekstremt tilfellet var svartedauden. Sykdommen døde ut til slutt. De få som overlevde var på en eller annen måte immune.

Skrevet

Til deg som er sykepleiestudent: Jeg ser du kommer med den samme historien som helsestasjonene vil at vi skal vite om vaksiner! Det jeg spør etter er de typiske dokumenetene som bekrefter at det du sier er sant! At det faktisk er historisk riktig med koppehistorien, smittetallene osv. Du har lært om vaksiner og de smittsomme sykdommene men hvis du vil kan jeg ta frem andre dokumenter som beviser det motsatte av det du har lært! Det morsomme er at det faktisk kommer fra samme kilde. Ellers er underrapportering av skadeomfanget og komplikasjoner i etterkant av vaksiner det som oftest er avgjørende for å velge bort vaksiner! Det du har lært om vaksiner blir det samme som om du skal få meg til å tro på Gud og Jesus. Hvis du skal legge frem noe så ville det vært hyggelig om du la frem faktiske opplysninger som bekrefter at det du lærte på helsestasjonen faktisk er sant. Altså en solid bekreftelse på at jeg skal være trygg på at vaksiner er fri for skadestoffer, at langtidsskader etter vaksiner er ubetydelige og at den difteriepidemien du nevner, sammen med kikhoste og resterende av vaksiner er korrekt. Du kommer med en religiøs overbevisning. Jeg ønsker bare faktaopplysninger med referanser.

Skrevet

Hvor ble det av fakta og referansekilder som hovedinnleggeren benytter:-) Høres meget flink ut og passer meget bra til å profilere et vaksineprodukt..... Ser ut som enkelte her inne driver en slags vervekampanje mot opplysninger om vaksinasjoner:-) Og da spesielt den negative siden.

Skrevet

Jeg vaksinerer barnet mitt med det som er "vanlig" på helsestasjonen, det eneste som jeg tviler på er vaksinen mot hjernehinnebetennelse. Og hvorfor er den så dyr når de andre er gratis?(hørt mye rart om den), har en sønn på 14mnd.

Hva synes du jeg bør gjøre? Og fint om du kan komme med noen referansekilder med svarene:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...