Gå til innhold

Symfyse mål på 37!!! når jeg er 36 uker på vei!!! Hjelp meg med et svar noen. Please

Solita 79

Anbefalte innlegg

Noen andre her som har hatt lignende mål? Hvor stor har babyen deres vært ved fødselen da?? Begynner og bli alvorlig beskymmra her. Sist var symfysemålet 37 ved fødsel og ut komme ei tulle på 4300g. Hva venter meg nå????

En ting til, jordmor mente hodet til babyen var festet i bekkenet i dag. Kan det likevel være jeg går lenge med det før fødselen starter?? Har jo hørt de sjelden fester seg før fødselen når man venter nr 2. Noen som har erfaringer med dette??

Håper virkelig noen har noen svar til meg her, tenker mye på dette se..

:-)

Fortsetter under...

Hei, jeg venter nr.4 i begynnelsen av november og har hatt lignende symfyse mål som du hver gang. Barna har vært store ved fødsel. Jeg ble satt i gang 14 dager før termin med nr. 3 som da var 4530 gr. Hun var den minste, de andre to gikk jeg til termin og de var større, men fødselen gikk greit alle gangene. Hodet var festet i bekkenet flere uker før termin med alle. Det er vel stor sjans for at du føder en litt større baby denne gangen, men hvis du er bekymret så kan du jo spør om å bli målt, bare for å se at du er "laget" for å kunne føde store babyer.

Jeg skal til ekstra ultralyd i uke 33 for å måle hvor stor babyen blir denne gangen, så får vi se om jeg blir satt i gang før tiden.

Lykke til!

min førstefødte var 5000, jeg skal også måles grundig den siste mnd for å skjekke om barnet blir like stort denne gangen. Blir i tilfelle satt igang, de vil helst unngå et så stort barn en gang til.

Be om å bli målt grundig igjen, så kan det godt være du blir satt igang om det ser ut til å bli et velidg stort barn.

Takk for svar dere.

Nå har jeg vært på kontroll igjen uke 38+3 og symfysemålet hadde steget til 38 denne gangen.

Sukk, ja er ikke mye jeg får gjort med det. For keiersnitt eller igangsettelse vil jeg jo ikke så.

Jeg veksler opptil flere ganger om dagen på og være redd for dette med størrelsen på babyen og det og være super optimistisk og tenke dette går bra.

I bunn og i grunn er jeg vel mest redd for at det skal ende i keisersnitt, er det jeg frykter mest.

Men nå skal jeg prøve og fokusere på at dette skal gå bra.

Takk for svare jenter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...