Vimsetrollet Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Skal på svargerskapskurs i dag, og jeg gruer meg så forferdelig. Angrer nesten på at vi meldte oss på. Tror det blir pinlig og ekkelt. Noen som har vært på det? Erfaringer?
selfangerkjerringa Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Vi var på kurs i regi av helsestasjonen da vi ventet førstemann. På forhånd hadde vi avtalt med jordmor at jeg og gubben kunne dra hjem når hun skulle vise føde-videoen på slutten - fordi verken jeg eller han var særlig interessert i å se den. Vi vet jo hvilket hull ungen kommer ut av, og at det blir grisete. Ingen grunn til å trøkke det oppi trynet gjennom en video. Selve kurset var helt ok, det beste syns jeg var omvisningen på føden dagen etterpå. Mannen min syns det var unødvendig, men han ble med fordi han ville være der for meg så jeg slapp å gjøre det alene
Krølle79 Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Når melder man seg på et slikt kurs? og er det først etter at man har vært til jordmor at man gjør det? At man skal være minst så-og-så mange uker på vei først?
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 jeg skal 1. november på A-HUS, håper bare jeg ikke har født innen da.... har jo termin 2. des. Gleder meg jeg, ,men gruer meg til film om fødselen....
selfangerkjerringa Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Ja si det... vet at Hanne (som venter tulle i desember) nettopp har meldt seg og sambo på svangerskapskurs i Stavanger - der må en visst gjøre det på eget initiativ. Da jeg ventet forrige jenta mi (2003/2004) var det jordmor på helsestasjonen på Dalgård der jeg gikk, som satte opp lister og holdt kurs (gratis tror jeg). Denne gangen bor jeg utenfor Trondheim, og der har de gått vekk fra disse kursene. Jordmødrene der syns det blir for lite hensiktsmessig å sitte flere sammen som har vilt forskjellige holdninger/erfaringer/ønsker i forhold til fødsel, så der gjør de det sånn at alle får individuelle svangerskapskurs tilpasset sine behov. En hel time eller to satt av kun til å snakke fødsel altså. Bare den gravide (og pappa'n hvis han vil) og jordmor Hvordan det gjøres i Trondheim nå er jeg litt usikker på, blant annet er det ikke jordmortilbud på de forskjellige helsestasjonene lenger, men sentraliser til det av de fire serviceområdene en sogner til. Ring jordmor og spør, du Der får du vel sikrest svar, i og med at det varierer så veldig fra sted til sted i landet hjelper svarene du får her inne ganske lite...
selfangerkjerringa Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 du MÅ ikke se den filmen! Jeg og mannen min avtalte med jordmor på forhånd at hun sa fra når det var på tide med filmen, og da fikk jeg og manne min rett og slett forlate kurset. Takk og pris Tror det var et par andre mannfolk i lokalet som var liiiiittegrann sjalu... hehehe
Krølle79 Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Men.. Ka-ping, da.. Var jo ikke DET jeg lurte på.... ................reiser meg opp igjen, og trekker knærne og panne opp fra støvet...... *latter*
selfangerkjerringa Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 hæ? Jeg svarte Bella på det med filmen altså Deg har jeg svart over! Du må jo høre litt på hva jeg sier, lille venn.... ned i støvet med deg igjen!
Krølle79 Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Brøøler av latter, hikster og tørker tårene, før jeg atter en gang kryper ned til et veeeldig lavt nivå..... vrææææl!!! ;-D ..........hmm... kanskje jeg skal la støvsuger'n få leke seg litt under sofa'n...?! ;-p
selfangerkjerringa Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 en liten runde med støvsugern er greit, men la det være igjen litt støv du kan bøye deg i for BiM-orakelet Ka-ping også
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #12 Skrevet 6. september 2006 vi gikk på sånt kurs forrige gang. Var ni par på kurset. Det er fire år siden , og fem av oss har kontankt enda. Møtes en gang i md, drar på turer o.l. Så det kan komme mer ut av det enn ett kurs!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå