Gå til innhold

Sleep sense 3 ganger,- syk hver gang. Noen andre? Sliter.

Anbefalte innlegg

Datteren min er nå 9,5 mnd og jeg har ikke sovet mer enn 3,5 timer i strekk siden hun ble født og er relativt tynnslitt. Trenger hjelp. Føler vi har prøvd alt. Hun er blid og glad på dagtid, men selvfølgelig trøtt.

Vi har forsøkt sleep sense 3 ganger a tre netter og det fungerer fint. Hun har ikke lært seg å sovne alene (uten pupp eller sang, tar ikke smokk)-så dette var en fin løsning. Men dag 4 har hun blitt syk hver gang. Høy feber osv. Tror ikke det er tilfeldig.

Hun ligger på eget rom. Vi har gode leggerutiner, men hun våkner hver annen time. Står i senga og hyler. Vil ha pupp eller hjelp til å sovne. Hva skal vi gjøre?

Fortsetter under...

Forstår at dere og jenta er slitne, og trenger en løsning og lengre perioder med søvn.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at hun får feber. Det er nemlig slitsomt både fysisk og psykisk å skrike seg i søvn... Jeg ville lagt vekk sleepsense og fulgt hodet og hjertet. "the no cry sleep-solution " av Elizabeth Pantley kan anbefales. Det er en oppskrift på å lære barna å sovne selv og til åsove lengre strekk... dt beste av alt er at det er en myk metode uten skriking og styr... Anbefales! Jeg har skrevet masse om boken i en annen tråd her!

Nettopp det med å ha hjelp til å sovne er noe boken fokuserer på, barn og voksne sover nemlig i faser, og alle har en våkenfase med jevne mellomrom, det er da vi våkner. Vi voksne klarer å sove videre og husker ikke engang at vi var våken - barn har ikke denne teken ennå. Det må læres, og stikkordet der tror jeg er trygghet og stabilitet. Ikke skriking og redsel alene i et mørkt rom. Les boken og prøv!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...