Allean, Fia og lillebror Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Hei. Jeg er en ny mor, Sofia er en uke gammel i dag. Jeg trenger litt råd angående bruk av flaske. Jeg har mye melk og har brukt amme skjell fra avent (steriliserer dem først) for å samle opp overskudds melk fra det motsatte brystet når jeg ammer og så fryst ned. Tenker det kan være greit å ha hvis vi skal trenge barne vakt en gang i fremtiden. Men først må en jo øve litt på dette med å spise fra flaske. Jeg lurer på hvor gammelt barnet må være før man kan prøve seg med litt flaske uten å ødelegge sugeteknikken barnet bruker når det ammer. Det er jo ingen hast ennå, men jeg er altså litt nysgjerrig.
Expat Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Jeg ville ventet litt, ikke for lenge, men til det går "strålende". En mnd kanskje? Det er en del jenter som blir såre of får brystbetennelser rundt 2uker, da tvinges man gjerne til å måtte pumpe og gi på flaske, men kom deg først igjennom den evt kneika (vi håper du slipper!). Lecitin(3*1200mg) fra helsekosten er genialt hvis du har tilløp til klumper i brystet. Må unngå klumper... Oftest er pappaer best til å øve, med mamma er det litt merkelig for barnet at "maten ligger i pakke og ikke på fat" for å sitere Knudsen og Ludvigsen...
Blomman Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 her er ammehjelpens råd ang introduksjon av flaske ( fra telefonhåndboken vår) Unngå flaske før 3-4 uker. Vent til barnet tar brystet effektivt og melkeproduksjonen er godt etablert. Å gi en flaske el to i uken vil vanligvis være nok til å sikre at barnet tar flaske når mor er borte. Prøv ulike flasker og smokker om nødvendig.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 7. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2006 Tusen takk for fine svar. Det er mange spørsmål man har som ny mamma. Kjempe fint å ha et sted å henvende seg. Jeg dukker nok opp med flere spørsmål senere:) Ha en fin dag alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå