Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg har et par spørsmål! hva er egentli forskjellen på 3d og 4d ultralyd? har fått time på 3d om 14 dager, å da er jeg i uke 33! er det for seint å ta 3d da? koster rundt 700kr. men var vist noe som kostet rundt 1300kr også som kaldes 4d??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva 4d er, har aldri hørt om det engang! Hmmm... Kanskje noen andre vet?

Har også hørt at det er best å ta 3d før uke 24 (tror jeg), men litt usikker på hvorfor.

Håper du får noen bedre svar:)

Skrevet

4D er undersøkelsen på film (DVD). Man ser bevegelsene.

3D er bare stillestående bilder.

Skrevet

så jeg får ikke se banet røre på seg engang??

Skrevet

3D anbefales gjerne mellom uke 24 og 30. Det blir bedre (penere) bilder nærmere uke 30 siden babyen har fått mer fett på kroppen og ser ikke så alien-aktig ut.

Det er ikke for sent i uke 33, men det kan bli vanskelig å få gode bilder siden det er trangt inni der.. Hos meg lå babyen i hodeleie med ansiktet inn mot ryggen allerede i uke 28, så ul-legen trodde først at han ikke ville klare å få ordentlige bilder. (Det gikk ganske greit til slutt etter hvert som vi fikk babyen til å vri hodet litt til siden..)

Skrevet

Når undersøkelsen foregår ser du sikkert babyen bevege seg, men kanskje du ikke får med DVD hjem med filmen/undersøkelsen på?

På Tønsberg så foregikk undersøkelsen i 2D, men han fryste bilder og gjorde dem til 3D. Fikk korte klipp av babyen som beveget seg i 3D-bilder.

Fikk med DVD og masse bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...