Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Del Skrevet 6. september 2006 Hey, Meg og mannen har nå planlagt om å ha oss en til unge. Fant nettop ut i dag at eg er gravid ))) Men tingen eg nå grue meg til er fødselen. Eg har ei jenta på 1 1/2år, OG eg hadde en veldig tung fødsel, hadde rier i 5 dager, blei innlagt for å stoppe reiene for å sove noen timer før dei sko sette i gang fødselen me å ta vannet mitt osv. Eg hadde det utrolig tungt (som dei fleste gjennom fødselsen sikkert;P), men så rett itte eg hadde født så måtte eg operere fordi morkake ville ikke løsne seg, og eg besvimte av. Eg er livs redd for å gjennom det igjen. Hadde det ikke noe særlig bra. Så denne gangen vurdere eg sterkt om å ta Ks. Men har gjerne et par spørsmål til dere som har hatt det. * Kan eg velge sjøl om å ta Ks, itte det så skjedde sist? * Får man virkelig en stor arre som går aldri vekk? i såfall kor? *Kos er det itte fødeslen, smerter?, ubehag? *Kan du virkelig få rier når man ska egentlig føde, uker itte man har tatt Ks? Håpe dere kan legge noen ord inn her å det komme til hjelpe meg masse me å klare å bestemme ka eg vil gjøre, vil helst høre det fra folk som har gått gjennom det, det gjør nok valget mitt litt lettere =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6215044-vil-gjerne-ha-litt-r%C3%A5d-og-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. september 2006 #2 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg hadde hastekeisersnitt 27. juli. * Jeg mener det er slik at du kan søke om å få KS pga. vanskelig fødsel forrige gang. Spør jordmor/lege. * Du vil jo få et arr, men det kommer under trusekanten så det vil jo ingen se. Snittet blir tatt ca. ved hårfestet eller litt over. Det er ikke noe stort mtp. at en baby skal komme ut gjennom der. * Etter fødselen er det vondt i såret, og jeg hadde litt etterveer også. Jeg fikk mye smertestillende, så det gikk helt fint. Jeg hadde vondt i opp mot to uker etter fødselen, men det er jo individuelt. *Har aldri hørt om at man kan få rier ved termin etter KS, jeg hadde iallefall ikke det. Hadde termin 3. sept. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6215044-vil-gjerne-ha-litt-r%C3%A5d-og-tips/#findComment-6330765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 18. september 2006 #3 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg skal selv ha keisersnitt pga. sterk fødselsangst. Har født 2 barn tidligere og spesielt den siste fødselen var grusom. Så jeg klarer ikke tanken på å presse ut nok en stor baby. Mitt råd er at du ber om en samtale med sykehuset der du skal føde. Der vil du nok i første omgang få samtale med jordmor som vil prøve å overtale deg til å føde vaginalt. Jordmor har ikke myndighet til å ta beslutning ang. keisersnitt. Det vanlige er at hun henviser deg videre til lege som igjen kan ta beslutningen. Du har ingen automatisk rett på å få innvilget keisersnitt, men jeg tror de aller fleste sykehus tar hensyn til morens ønske. Enkelte sykehus har også spesielle opplegg for mødre med fødselsangst. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6215044-vil-gjerne-ha-litt-r%C3%A5d-og-tips/#findComment-6353728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå