Gå til innhold

dere som har mistet


Mamma`N

Anbefalte innlegg

hei hei

jeg er nå 7+0 og på ettermiddagen/kvelden blir jeg kvalm og munnen full av "vann".. må lksm svelge unna for bare det...vanlig??

men det jeg lurte på er om dere som har mistet....fikk dere noe forvarsel?eller skjedde det bare helt plutselig...håper jeg ikke tråkker noen på tærne av å spørre og om jeg gjør det så beklager jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Du må ikke være redd for å miste.

Å være kvalm om kvelden hadde jeg bare sett på som et sikkert tegn til

at du er gravid.

Når jeg mistet hadde jeg så vondt i magen at jeg ikke kunne stå oppreist, pluss at jeg blødde, så hadde nok merket det.

Vær glad du er kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å miste oppleves sikkert forskjellige fra person til person, men jeg kan jo skrive min opplevelse.

Jeg mistet en søndag, men hele greia begynte egnetlig fredag ettermiddag med ekstrem kvalme og oppkast. Lørdag hadde jeg blodig slim, diare, sterke rygg- og magesmerter. Søndag morgen startet blødningen. Ingen koselig helg det m.a.o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en lørdag.. fredagen før stusseet jeg på at jeg spiste så mye! Hadde ikke vært veldig kvalm hele svangerskapet (var det ikke første gang eller nå heller..), men jeg klarte ikke spise mye, for da ble jeg litt uggen. Den fredagen hadde jeg våknet opp og var dødssulten: 4 skiver med egg til frokost og huskter jeg spiste 8 pannekaner, mot normalt 3... om kvelden hadde jeg brun utflod og ble bekymra, spesielt siden jeg hadde vært så sulten hele dagen! Om morgenen lørdag hadde jeg fremdeles litt brun utflod og også litt friskt blod i doskåla, så jeg dro på legevakta. Hadde fremdeles litt brun utflod.. de tok ul og fant et foster som var for lite og hjertet slo med 80-100 slag per min. De sa jeg sansynligvis kom til å miste, men de ville ikke si det sikkert. Senere på kvelden begynte jeg å blø mye og fikk rie-liknende smerter. Det var ingen spørsmål om hva som skjedde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er rie-lignende smerter??

jeg har ikke brunlig utflog heller ikke blod.men jeg har veldig vondt av og til(livmor som utvider seg)

skal på ultralyd om noen uker pga lavt stoffskifte....kan legen da se om jeg il miste eller ikke!!!klarer ikke og slape av skjønner dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke blør trenger du ikke bekymre deg! :) Og mange ganger går det bra selv om man blør.. slapp av og kos deg med graviditeten! Hvis du mister merker du det, og det er ingenting du kan gjøre fra eller til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og når jeg sier rie-liknende smerter så mener jeg de var lik de jeg hadde i begynnelsen av fødselen.. ikke det samme som de strekk-smertene man får nar livmora vokser! Hvis du har sånne så er det enda en grunn til å slappe av :) da er det jo noe som vokser inni deg :) Jeg mistet denne følelsen ca en uke før jeg mistet sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke matinntak har noe sammenheng.

Jeg selv har hatt problemmer med å få spist nok mat, så før graviditeten har jeg gått å "lært" meg å spise. Jeg klarte ikke å komme opp i så stor matmengde en person skal ha i løpet av en dag før jeg ble gravid. Men de siste ukene har jeg hatt stor appetitt og klart å få mer enn nok i meg. (Litt verre idag når kvalmen er kommet, men tvinger maten i meg. Blir jo bare verre hvis ikke)

Ville bare skrive dette, slik at alle som har fått økt matappetitt ikke begynner å bekymre seg. Sånn at de normalt to skivene er blitt seks skiver, trenger ikke skape bekymring. For dere som har problemmer med for mye matinntak, begynn å spis hver 3 time, 5 ganger til dagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde en MA, mistet jeg symptomene en uke før jeg begynnte å spotte. Jeg hadde ingen smerter.

Men i alle ukene jeg var gravid, var jeg veldig plaget med mye mareritt. Jeg våknet mange ganger hver natt, og gråt fordi jeg drømte så vondt!

Og jeg er ganske sikker på at det var kroppen min som visste at det var noe galt med den lille.

Men alle har jo mareritt en gang i mellom, så det er jo ikke et sikkert tegn på abort!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos med døde fosteret en gang mellom uke 8 og 10. Mistet symptomene etter uke 12, men det er jo ikke så unormalt... Kroppen støtte fosteret ut av seg selv i begynnelsen av uke 15. Begynte da med vondt i korsryggen på kvelden (litt sånn "mensen-vondt", ikke veldig ille, men nok til å tenke "håper dette ikke "er" noe"). Rosa blødning på natta, brun neste morgen. Om ettermiddagen gikk vannet(!), fikk rieliknende sammentrekninger og blødningene begynte for alvor. Morkake o fosterrester kom ut... Ingen tvil altså.

 

(Rieliknende smerter er sammentrekninger som "tar tak" (strammer i magen) og slipper igjen. For noen er det veldig vondt, det har det ikke vært for meg (har ikke vonde rier under fødsel heller), det er bare som de vanlige kynnerne som kommer senere i svangerskapet (og som absolutt ikke er farlige.) Sammentrekninger + blødning er derimot et dårlig tegn (men jeg har hatt det i dette svangerskapet selv om UL viste at babyen har det bra.)

 

(Kvalme på kvelden er forresten et bra tegn. Merker også at jeg får mye vann i munnen i forbindelse med kvalme, særlig hvis jeg nesten holder på å spy... Det er sikkert normalt:-)

 

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var selfølgelig ikke sånn jeg mente det, men jeg så den plutselige forandringen ( i forhold til tidligere i svangerskapet og til og med dagen før!!) i sammenheng med det å miste symptomer.. HVis man blør og samtidig mister symptomer kan det være et problem, mens det er mer håp dersom symptomene fremdeles er der.. var vel det jeg ville forklare :) Men takk for at du kommer med din mening Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...