Gå til innhold

angående ul..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man vil ha flere ul, en den ordinære, ringer man direkte til sykehuset eller må det gå igjennom lege? koster det mye? bor på sørlandet.. håper noen kan hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må nok få henvisning fra lege. Og det må være medisinsk begrunnet for at du skal ha en ekstra UL. Da er det gratis.

Men du kan selvfølgelig skaffe deg UL på en privat klnikk. Søk litt på gulesider eller kvasir etter private kliniker.

Vi fant ingen her vi bor så da blir det heller tur til Oslo på klinikk der for å få 3D UL.

Skrevet

På sykehuset får du det som er medisinsk nødvendig.

Hvis du har andre grunner til ekstra ultralyd, som f.eks at søsken skal få se, se på kjønn og andre ikke-medisinske undersøkelser, så må du gå til private klinikker og betale selv.

Hvis du bor på sørlandet, i nærheten av en større by, så tipper jeg det er mange du kan henvende deg til, søk på telefonkatalogen.no eventuelt google ultralydundersøkelse. 3 dimensjonal ultralyd skal visstnok være en opplevelse.

Jeg får totalt 3 ultralyder på sykehuset, 1 for å sjekke om egget var på rett sted (fryktet jeg hadde tette eggledere), 1 som ordinær ultralyd og 1 for å kontrollere morkakens plassering, den lå litt langt ned på ordinær ultralyd.

Lykke til!

Skrevet

ok, takk for svar dere.. skal søke litt jeg..

Skrevet

Prisen på 3D der jeg skal ta koster 880 kr pluss bildene. En vanlige UL er nok billigere.

Skrevet

Vet ikke hvor på sørlandet du bor, men hvis du bor i nærheten av Arendal så anbefaler jeg deg at du ringer gynekolog Kloster-Jensen. Han utfører privat UL, og han er veldig beroligende og flink!

Jeg har vært der 2 ganger, den første gangen ble jeg henvist fra legen min, og den andre gangen bare ringte jeg og bestilte time selv.

Jeg betalte 100 kroner pr gang, og da fikk jeg med 2 flotte bilder på kjøpet!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...