Gå til innhold

Blir så oppgitt over kontordamene på legeværelset!

Anbefalte innlegg

Har igrunn ikke noe med "bli-gravid" temaet å gjøre, men skriver et lite innlegg likevel!

Min kjære samboer har vært dårlig i tre måneder nå, med slimhoste. I heølgen ble han veldig dårlig, slapp, høy feber og orket ingenting. Til vanlig orker han 200%... Han var på legevakten for en tid tilbake, men fikk ikke pennicillin fordi crp-verdiene ikke var så høye, lå vel i grenseland. Han ble sykemeldt på dagen, igrunn mot sin vilje. Han fikk også beskjed om å kontaklte fastlegfen dersom tilstanden ikke bedret seg.

I dag ba jeg ham om å ringe fastlegen, slik at han kunne få en time, bli nøye underøskt og få pennicilin. Han ringte, forklarte situasjonen og ble møtt av en utrolig sur kontordame som sa. "Vi har ikke time før om to uker, har du gått så lenge med slimhosten klarer du vel å gå med den litt til".

Noe så frekt å si slikt! Da han ringte meg (på jobb) og forklarte dette, ble jeg ganske så arg. Jeg ringte legekontoret selv, nevnte ikke noe om at de var frekke, og fikk samme svar. Forklarte at dette var en prekær situasjon, og sa at han måtte få første ledige time. "Ja, han får komme i morgen klokken to da"

Heldigvis fikk jeg ordnet time, men de var veldig vanskelige!

Godt å få ut litt frustrasjon........

Fortsetter under...

Ja det er mange tragiske folk der ute som absolutt burde hatt et intensivkurs i kommunikasjon:/ Og spesielt de som skal kommunisere med syke folk som ikke har overskudd til å kjempe og ta igjen..

Bra dere fikk ordna time til slutt da, og god bedring til samboeren din!

Det er noen av legesekretærene som tror at det er de som er leger skjønner du :o)

Ringte selv idag for å få time til sønnen min på 4år... Han har over 39 i feber og gråter i søvne og tar seg til øre.... Fikk beskjed av ¨SEKRETÆREN om å se det ann i 3-4 dager! Jeg blir så irritert!!!

Hei!

Hvorfor fortelle kontordama om deres plager??? Det gjør jeg aldri. Alt jeg ringer legen for er en privatsak. Når jeg ringer legen er det ikke for å snakke med ei som har helsesekretærutdannelse (skrive opp timer, føre journaler, ta blodprøver etc..), da er jeg syk og vil snakke med legen eller ha time med en gang. Alle akutte ting har krav på hjelp, ellers er det legevakta. Hva kan kontordama gjøre for meg? hvilken kvalifikasjoner har hun til å "sile" ut hvem som skal til lege nå eller senere!

Er legen opptatt når dere ringer, så be om å bli tilbakeringt.

Dette kalles matkmisbruk! Skulle gjerne snakket med vedkommende å lekset henne opp, kjenner jeg blir irritert.

Noen ganger virker det som du må være dø for å komme inn. Man må holde seg frisk i dette velferdssamfunnet!

Annonse

Jeg får ikke bestille legetime jeg om jeg ikke forteller hva saken går ut på...sånn er d bare..får jeg høre....må virkelig presiere at jeg IKKE vil si d om jeg vil d....og d klarer jeg ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...