Gå til innhold

Hvem betaler mamma-klærne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det har blitt litt innkjøp i forb. med denne store magen som vokser, og ellers på kroppen..ny BH osv.

Ville bare høre med dere jenter om dere betaler alt av egen lomme, eller går det på "felles-kontoen", spleiser med gubben??

Ha en strålende dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her går det fra vår felleskonto ja. hihi

ikke noe ditt og mitt

Skrevet

Jeg betaler av egen lomme. Men når det er sagt er det gubbens konto som er felleskontoen. Min er bare min. Men det har jo med at vi har veldig ulike inntekter, at han må betale det som felles untatt mat.

Skrevet

Spleiser slik vi gjør med alle andre innkjøp og regninger

Skrevet

vi spleiser ikke på mine klesinnkjøp ellers heller, så ingen grunn til at vi skal gjøre det nå... jeg kjøper ikke noe mer av nye klær nå enn jeg gjør ellers, det bare virker sånn ettersom jeg kjøper flere ting i slengen denne perioden ;)

Skrevet

Er har vi alle pengene i sammen.. så kortene går omhverrandre...:)

Skrevet

Vi har ikke noe som heter "mitt" og "ditt"...Det vi har,har vi sammen...noen ganger betaler han de og de regningene,av og til jeg... Samme gjelder klær,mat,og alt mulig annet! Vi er ett og lever som ett:)

Skrevet

går av felles potten det.

vi har felles konto og begge har bank kort til den kontoen...

Skrevet

Her har vi felleskonto for regninger og felles-ting. Klær osv betaler vi hver for oss til vanlig. Men, mammaklær betales med felleskortet, det er vi helt enige om. Er jo klær en bare bruker for noen måneder og går under "baby-ting" : )

Skrevet

Hm... det gjør jeg. Har egentlig ikke tenkt over at det er "felles ansvar." Men så tror jeg samboern betaler ganske mye annnet da... Feks materialer til huset osv...

Skrevet

Vi har også alt felles. Så fort vi flyttet sammen og fikk barn innså vi at i praksis er det ingen utgifter som noen mener er sløsing eller urettferdig, derfor ingen grunn til å dele det opp. Blir bare tungvint å tenke på hva som skal av felles konto og egen konto.

Her går alt på samme! Veldig mye enklere synes jeg :o)

Skrevet

Vi har to forskjellige kontoer, men felles økonomi:)) Den som har penger betaler...

Skrevet

har dee likt som hanne får ei lita tull 10.12..

liker det best sånn jeg.

Skrevet

Jeg betaler selv, men det er fordi vi ikke har felles konto. Vi bor ikke offisielt i sammen enda. Men han betaler så mye annet, at det egentlig går opp i opp til slutt allikevel.

Skrevet

Betaler litt fra min egen( for jeg hadde jo kjøpt meg klær uansett gravid eller ikke) og noe fra felles ( da jeg ikke hadde kjøpt sååå mye klær liksom).

;)

Skrevet

vi bytter på kortene våre, så her går alle utgifter ut fra begge sine kontoer, ganske likt fordelt.

:)

Skrevet

Vi har ikke noen dine eller mine penger så det er klart vi spleiser på det også.

Skrevet

jeg betaler selv. han betaler jo alt annet så noe må jeg jo bruke pengene på.kunne sikkert fått det av han, men gravidklær er noe jeg kan betale selv.

Skrevet

Betal de nok sjøl ja... men har ikke handla så mye, har nåkka fra sist svangerskap... her i gården har vi delt på regningan og kvær vårres kontoa... funka greit det... men av og tel e det han med storpængboka som betal :D

Skrevet

Vi er gift og deler alt. Hvem som drar kortet på butikken er revnende likegyldig. Vi gjør sjelden større innkjøp uten å konsultere hverandre først. Det hender jo han rister på hodet når jeg kjøper ei håndveske - eller jeg blir frustrert når han kommer hjem fra biltema med nok en duppedings, men det er jo bare detaljer :) Jeg ringer ikke og sjekker før jeg handler mammaklær nei. Vi stoler på hverandre, og så lenge regningene er betalt så er det helt ok at vi bruker litt småpenger på oss selv.

Skrevet

Dette går av egen lomme. Har felles konto til alle faste utgifter og store innkjøp, alt av "egne" ting betaler vi selv. Felleskontoen setter vi inn etter inntekt på, sånn at han som tjener dobbelt så mye som meg, betaler deretter.

Har jo kjøpt nye klær til høsten om jeg ikke var gravid også, det samme gjør jo han....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...