Gå til innhold

Andre med hvit brystknopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter amming blir brystknoppen min hvit og jeg får kramper/smerter i brystet. Dette skjer også når jeg dusjer, er ute og går, osv. Smertene er ikke u-utholdelige, men det er vondt og gjør at jeg kvier meg for å amme. I følge helsestasjonen er det ikke så mye som hjelper mot dette. Man foreslår å drikke te eller og ha varme og kalde omslag etter amming. Varme omslag hjelper, men det er mye arbeid å alltid ha dette klart etter amming. Jeg har bare ammet i 5 uker og plagene begynte for ca 2 uker siden og håper jo det vil gå over en gang.

Er det noen her som har samme problem og som har noen gode tips? Har det gått over for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vasospasmer! Jeg skal lete fram link til bilde...

Skrevet

Har det samme problemet, men det gjør ikke vondt. Den blir kritthvir og hard. Ubehagelig om jeg tar på men ellers kjenner jeg ingenting. Husker ikke hva det heter men tror fjummsi hadde ett kjempe godt innlegg om det. Vasospasmer tror jeg. Søk på det så kommer det nok opp:)

Skrevet

jeg har det jg og! har jo liksom hørt om dette en stund nå etter at jg ble ammehjelper, men har ikke kommet på at jeg hadde selv - hehe. men så en dag jeg kjente denne rare stikkingen jeg av og til har i brystvorten kikket jeg ned på den og joda den var kritthvit. Og jeg som nå ammer nr tre og først nå oppdaget hva det var. Ja ja ikke veldig vondt hos meg da - kjenner bare litt innimellom

Skrevet

Jeg har også vasospasmer, og hos meg kjennes smerten som en sterk utdrivingsrefleks (faktisk begynner melka å renne under krampene, så de utløser nok utdrivningen hos meg). Hadde dette også da jeg ammet nr 1, men har ikke tenkt så mye over dette før jeg gikk i gang med å amme nr 2 for 3 mnd siden. Nå har jeg skjønt at jeg skal holde meg varm (ikke bare brystene, men hele meg helst), ikke få trekk på meg når jeg er naken (f.eks. etter en varm dusj er det "krise" hvis mannen min el dattera mi åpner baderomsdøra, he he...) etc. Jeg merker det også når jeg ammer, men det avtar utover i ammingen. Verst er det egentlig når jeg ikke ammer, spesielt når det er en god stund siden siste ammerunde, og brystene er veldig fulle, ja da kommer krampene plutselig. En liten trøst til deg, da jeg ammet dattera mi for 2 år siden ble jeg gradvis bedre, og ettervert merket jeg knapt vasospasmene, måtte kikke ned for å se at det var det jeg hadde. Håper smertene letter også for deg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...