Gå til innhold

Duotest i dag!!

anncata

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter nå å venter på å få gå fra jobb og til Ullevål for å ta ultralyden som en del av "Duotesten".. klokka 1400. Må innrømme at det er med skrekkblandet fryd jeg går til denne ultralyden. Hva om det er noe galt! Hva om det er 2!!? Jeg kjenner ingen som har gjort dette før. Jeg kjenner heller ingen som har måttet ta stilling til evt. abort ved kromosomfeil (som er det duotesten påviser først og fremst). Huffameg nå er det fult oppi hodet mitt. Bare 3 timer igjen. Også må man vente 2-3 uker på ressultat av blodprøve.

Fortsetter under...

Masse lykke til! Det er verken vondt eller ekkelt, men for mitt vedkommende var det nervepirrende å ligge på benken og vente mens legen lette og romsterte rundt der inne m UL apparatet for å finne nakkefold, nesebein etc.

I den grad det er nødvendig å nevne det kan jeg si at det ikke gikk bra for oss, barnet jeg bar på da hadde DS og vi terminerte svangerskapet etter en morkakeprøve i etterkant. Men det er utrolig få som får denne fryktelige beskjeden, statistisk sett. Så du skal ikke uroe deg, det er ganske sikkert et friskt og nydelig barn du har i magen din!

Vi fikk forøvrig svar på blodprøven etter bare 3-4 dager.

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...