Gå til innhold

Kan man drikke /spise ingefær når man er gravid?


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Mener det er noe av dette, men det kan hende det var johannesurt, man skal holde seg borte fra når man er gravid pga at det er abortfremkallende?

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

rose 8+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, håper da virkelig man kan spise/drikke det...

Det hjelper jo mot kvalme, så jeg har kokt te på det og drukket det selv.

Og folk anbefaler også å spise tabletter med ingefær i hvis du er kvalm, så tror nok det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær kan man absolutt ta, ja! Her går det i både ingefærtabletter og ingefærte for å holde kvalmen borte... ;0)

 

Men mener jeg har hørt at johannesurt ikke er bra, det finnes blant annet i de Ricola tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at siden det ikke finnes god nok dokumentasjon på om ingefær er trygt å bruke under graviditet bør man holde seg unna.

 

Her står det også litt om ingefær og svangeskapskvalme:

http://www.mozon.no/kvinnehelse/graviditet/motvirker_morgenkvalme

 

Legg merke til det som står sist i artikkelen:

"Forskerne advarer allikevel mot å bruke ingeær ukritik under svngerkapet før støre forsøk kan fortelle mer om mulige bivirkninger."

 

(Skrivefeilene er i artikkelen, de er ikke mine. ;-) )

 

Det finnes selvfølgelig ingen dokumentasjon på at det ER skadelig heller, så man må selv vurdere om det er en sjanse man er villig til å ta. For å være på den sikre siden så holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Kanskje de sier det for å være på den sikre siden? Jeg fikk ihvertfall beskjed fra lege og jordmor at jeg kunne bruke det. Men selvfølgelig, man kan jo ikke alltid vite om alle bivirkninger...

Har ihvertfall hjulpet veldig for min del, og jeg fikk en frisk jente forrige gang. Selv om jeg brukte ingefær.

Bra jeg snart er over i 2 trimester, så kan jeg ta en ingefærpause ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at den artikkelen på Mozon var fra 2004. Det kan jo hende det er gjort mer forskning på området siden da. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...