Gå til innhold

Flere som sover dårlig på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste nettene har vært helt håpløse!! Er såååå trøtt kl 23, sovner som en stein mellom 23 og 24, og våkner ca kl 03 lys våken! Har lagt våken til ca 06, og får etter det noen smådupper, men er utrolig nok lysvåken når jeg står opp på morgenen også... Har vondt i ryggen (er 50 % sykemeldt, så ingen krise å sove lite), men ikke så vondt at jeg tror det er det som vekker meg. Litt halsbrann, og av og til kramper i leggene, men tror ikke det er det heller. Er rett og slett bare utrolig våken for tiden! Veldig ulikt meg!! Er mye spark på nettene også, men sovner jo greit med de, så tror ikke det er det som vekker meg. Skjønner ingenting :o) Flere som sover dårlig for tiden? Er det noe svangerskapet kan føre med seg? Eller er det bare rare kroppen min....:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sover uroligere nå enn før, våkner mer og må endre stilling. Men kan ikke si at jeg er lys våken, hehe!!!

Kunne sovet rundt hvis jeg ikke måtte opp på skolen av og til (går heldigvis ann og skulke som student hehe)

Skrevet

Veldig opp og ned, noen netter sover jeg som en stein, andre netter våkner jeg i ett sett, enten er jeg tørst, må på do eller jeg må snu meg 40 ganger før jeg finner hvile, men er ALLTID trøtt når jeg våkner! Hater morgenstund!

Skrevet

Jeg har generellt litt søvnproblemer, men synes det er på en an måte nå for tiden. Er også 50% sykemeldt pga begynnende bekkenløsning, så det er jo ikke krise om det blir lite søvn. Men hadde vært godt med en hel natt med søvn..

Skrevet

Jeg merker at jeg sover veldig anderledes for tiden. I begynnelsen av svangerskapet sov jeg ultrolig mye og kunne sove hvor som helst, men nå er det helt forandret. Har alltid sovet enten på magen eller i stabilt sideleie, men pga magen begynner dette å bli ubehagelig. Skifter derfor stilling tusen ganger før jeg sovner, til min manns store frustrasjon. Kroppen min er jo ikke akkurat blitt lettere å flytte på så han merker det godt på sin side også når jeg snur meg:)

Har begynt å drømme mye rart også. Har alltid drømt mye, men nå er det helt skrudde drømmer som også gjør at jeg ligger urolig. Våkner selv av det noen ganger og da er det som regel bare å stå opp, gå på do, få noe å drikke og så begynne innsovning rutinen igjen med skifting av stillinger. Er som regel ganske trett når klokka ringer kl 06.30 ja.... :)

Skrevet

jeg er nå i uke 26 og har begynnt å våkne hver natt i tre fire tiden.

ligger våken i et par timer å løser all verdens problemer, samtidig er det noe jeg bare må ha feks. saft. merker også at jeg drømmer utrolig mye rart!!! men det er visst ganske normalt har jeg hørt! :) mye som skjer med kroppen og med mye i hodet er det jo ikke så rart kanskje? :)

Skrevet

hei hei..

jeg sover også dårlig.. sover som en stein frem til 4-tiden, så våkner jeg, resten av natta bare dupper jeg av.. utrolig irriterende.. jeg trenger veldig mye søvn, så det er utrolig slitsomt for meg... når jeg står opp om morningen er jeg jo allerede sliten..

Skrevet

Jeg sov dårlig frem til uke 18 ca, etter det så har jeg sovet bra. Våknet som regel av avisbudet, så måtte jeg opp og tisse og så ble jeg liggende våken i en time eller to etter det. Vi ordnet dette til glede for alle (unntatt for mannen min, som nå må gå noen meter hver morgen) ved at avisbudet leverer avisen i postkassen ved veien, slik at det ikke kommer en bil opp i gården i 5 tida, slamrer med dører og alt det der.

I tillegg så har jeg funnet en behagelig liggestilling som passer min bekkenløsningsplagede kropp. Det er mange gravide som ikke kan ligge på ryggen, men jeg hører tydeligvis ikke til blant de. Når jeg har en pute under knærne så ligger jeg så godt så, noe som gir en langt bedre søvn!

Kan anbefale andre å eksperimentere litt med sovestillinger, finne en som går an. Det er vondt for meg å ligge på siden uansett pute mellom leggene eller ei...

Skrevet

Ja jeg sover også VELDIG dårlig nå som jeg er gravid...

Forstår ikke hvorfor... har ikke noen store plager bortsett fra en del hodeverk og litt kvalme...

Sover så dårlig at når jeg våkner føler jeg meg ikke uthvilt i det hele tatt...

Vrir meg mange ganger om natta, fordi jeg ikke kan finne en eneste stilling som er god å ligge i :S

Det er ganske forferdelig når jeg legger meg dødstrett, vrir meg flere ganger om natta, våkner mange ganger i løpet av natta pga dobesøk og at jeg rett og slett ligger vondt... og så attpåtil når jeg våkner og skal stå opp så er jeg nesten like trett som da jeg la meg...

Vi har til og med kjøpt ny madrass og greier slik at jeg skulle sove bedre... Men neida.. ingenting hjelper.... er tungt dette her...

Skrevet

Jeg er bare i uke 14 enda, så jeg er fremdeles nokså "ny i gamet", men jeg sover heller ikke spesielt godt om nettene.. de første ukene sov jeg riktignok VEELDIG mye, men nå sover jeg veldig lett, og reagerer på de fleste lydene inne og ute.. Og må gjerne opp på do iløpet av natta..

Kan det ikke være noe med at kroppen er i ferd med å omstille seg litt, med tanke på at vi etterhvert kommer til en tid hvor det kanskje blir en del våkenetter / at vi våkner veldig lett når babyen gråter/gir lyd fra seg o.l.? at den rett og slett "forbereder" oss?

æh.. bare en tanke.. :)

Skrevet

Er nok endel i det. Men ikke bare det. Jeg er allerede "omstilt" siden jeg fortsatt har barn i våkenattalderen (1 og 3 år gamle) og aldri har jeg hatt så store søvnproblemer som jeg hadde til nå nylig. Greit nok å sove lett og kanskje bare to-tre timer i slengen så lenge man bare sovner igjen, men å ligge lys våken etter tre timers søvn og aldeles ikke få sove igjen.. Det ble for slitsomt selv for meg som har holdt på med våkenetter i noen år nå. Jordmora forklarte at det kan være hormonelt at man ikke får sove når man er gravid. Er visst noen som tilogmed mister nattesøvnen helt. Men ellers så er det riktig som du sier, kroppen forbereder oss klokelig på mer avbrutt søvn - og de fleste av oss vil trenge den tilvenningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...