Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært stor hele dette svangerskapet, og flere ganger lagt over det skraverte feltet.. På kontroll i går (uke 38) var sf-målet 39 cm. Sist svangerskap var jeg over snittet, men ikke over det skraverte feltet, og Peter var 4110 g og 52 cm, og måtte til slutt tas med keisersnitt. Legen min er litt "flåsete", og mener at baby sikkert er mye mindre enn sist "fordi det er jente", men har henvist meg til KK for sjekk (fikk barn 3. sept. i fjor, så blir ganske tett..)

Noen som vet om høyt sf-mål = gigantbaby, eller er det like sannsynlig at det bare er masse fostervann etc? Det er tydeligvis trangt i magen, for det er bevegelse hele døgnet, og det stikker ut armer og ben i alle retninger... Litt redd for at også denne fødselen ender med et hastesnitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg er ikke sikker å om jeg kan svare deg eksakt på det du lurer på, men jeg tror ikke at du får en kjempe baby fordi ! jeg er også litt over målen på fs, men det er mest sannsynlig fordi jm utsatte meg med 3 uker på ul. så derfor hoppet jeg plutselig tre uker nedover skemaet. men nå har vi funnet ut at hun mest troli har tatt feil=) men jeg er over linjen fordi, men innenfor det skraverte feltet! men jm, mener jeg har en liten baby!

Skrevet

Ja, jeg ligger langt over det skraverte feltet. Har gjort det siste måneden. Jeg får nok også en ganske stor baby - ettersom mors gener bestemmer størrelse på baby, sa jordmor. Selv var jeg 4400 - og første sønnen min var 4300. Men fødte jo en helt normal fødsel fordet. Men legen sier at generelt så er ikke høyt SF mål = stor baby. Kan være mye som spiller inn der.

Skrevet

Jeg ligger godt over det skraverte feltet. Ble målt til 34 i uke 29. Skal faktisk på vekst etimering idag, så det kan bli spennende å se...

Ved forrige svangerskap lå jeg litt over, og fødte en gutt på 3910. 14 dager over termin.

Skrevet

jeg ligger helt i øvre kanten på det skraverte feltet, men innenfor. ble målt i går i uke 31+2. målet var 31. har tatt UL og babyen er normalt stor, men jeg har mye fostervann, så det er derfor jeg er så stor, mente de på volvat i alle fall.

Skrevet

Jeg har født to ganger før og har hatt høyt symfysemål med begge to, de var også store barn 4040g og 4870g. Denne gang har jeg også høye mål og jordmor anslår barnet til å bli vel 5kg, grøss.

En veninne av meg hadde samme målene som meg men fikk ei lita jente på ca 3,5 kg.

Det at jordmor sier at den blir mindre denne gang pga av at det er jente har jeg ikke mye tro på. Jentene kan nå bli vel så store som guttene..

Håper de kan finne ut av det på sjekken, ikke så gøy å gå rundt å være engstelig.

Jeg skal selv på størrelsekontroll på fredag, gledegruer meg...

Lykke til

Skrevet

Jeg ligger også en hel måned foran det skraverte feltet! Men babyen her er visst liten! Ikke har jeg mye fostervann heller.. tror ul termin er litt feil, men ikke velig feil.. Ingen har noe fornuftig svar på hvorfor, annet enn at jeg har vært noen ekstra ganger på ul bare for å sjekke at alt er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...