Gå til innhold

Jaja, da har jeg vært hos legen

Anbefalte innlegg

Det positive:

- hun tok meg veldig på alvor og sa at hvis jeg ville kunne vi gjerne begynne med utredning selvom jeg bare har prøvd i 8 pp. Rett og slett for å roe meg ned litt og kanskje få meg til å slappe av mer.

- hun ville teste mannen først:-) Det ble jeg veldig glad for å høre siden jeg stadig hører om folk som har vært gjennom både GU og kontrastvæske sjekking før de har funnet ut på fem minutter at det var mannen det var noe galt med- i løpet av 5 minutter.

Så nå skal vi tilbake til legen begge to så mannen kan få rekvisisjon til sædtest i tillegg til en samtale for å være sikker på at vi ønsker det samme.

det kjipe:

- hun ville ikke ta blodprøve for å teste etter EL. Hun mente dette var totalt unødvendig siden jeg har mensen hver måned og har vært gravid før. Bekrefter dette deres erfaringer?

Ellers syns jeg det gikk bedre enn forventa, var redd ho skulle si slapp av, du er bare 26 etc. men den fikk jeg ikke i det hele tatt:-)

Til info: jeg spurte om det var slik at tidligere graviditet ikke nødvendigvis betydde at det skulle gå bra senere- hun svarte at det er ytterst sjelden en kvinnekropp forandrer seg så drastisk at den blir ufruktbar etter en abort og at det var høyst sannsynlig at det ikke var meg det var noe galt med pga dette.

Er med andre ord fornøyd med å ha blitt tatt på alvor og ikke minst glad for at prosessen er i gang- tross mine tidligere bekymringer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6212598-jaja-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det gikk bra hos legen da:-)

Er litt usikker på den beskjeden du fikk ang. sjansene for å bli gravid etter en abort. Jeg hadde en SA for 16 måneder siden(med mannen jeg har nå),men ingenting har skjedd. Mannen min har tidligere gjort en annen gravid,uplanlagt,hun tok abort. Dermed har vi begge sett at vi kan,han t.o.m 2 ganger,men still no luck...

Må mannen selv bestille legetime for å få det skjemaet,eller kan jeg be om det hos gyn,og bare få han til å levere prøven hos samme gyn som jeg bruker? vi er jo to om samme problemet..

Når hadde du den aborten,forresten? Bare lurer på om hun nevnte noe tidsaspekter i den sammenheng.

Ang. hcg måling i blod. Jeg har også vært gravid tidligere og blør nå hver mnd, men det er jo ikke dermed sagt at man har el!! Det vet jo en lege. Og hvilken skade gjør det å ta denne blodprøven for å se?

Men håper dere finner ut av ting og at du snart blir gravid!!!!

Lykke til!

Så bra at hun tok deg på alvor og at dere kan få levere sædprøve allerede, man hører jo stadig om legene som sier at man må vente til man har prøvd i over ett år før man starter utredninga fordi det er helt normalt å bruke et år før spiren sitter. Får håpe det ikke er noe galt med noen av dere da, og at spiren sitter av seg selv.

Ang. el, har du testet med el-tester og tempet? For hvis du gjør begge deler er det vel stor sjanse for å finne ut om du har el eller ikke.

Lykke til videre da:o)

Så fint at du bli tatt seriøst igrunnen.

Har selv vært hos lege for ikke lenge siden. Jeg skal tilbake for å ta blodprøve på dag 21. (15. sept.). Deretter blir vi enige om videre gang.

Som elli-karamelli sier, så har også vi samme historien med at jeg og min samboer har fra før vært gravide på hver vår kant. Det ble ingen barn for noen av oss, men vi vet vi kan..

Samboeren min har tatt en hjemme-test på sædkvalitet. Den ble positiv for hans del. Så jeg sitter igjen med den følelsen av at det er jeg som ikke får det til..

Men vi skal også nå få hjelp fra lege, selv om vi bare er i 9pp. Bedre å begynne sånn smått hos fastlegen, sånn at man kommer videre såfort det har gått ett år liksom..

Krysser fingre og tær på at vi blir gravide snart alle mann...

Klem fra..

Elli-karamelli: aborten var i 99 så begynner å bli noen år siden.

Mannen min må be om rekvisisjon selv, selvom vi har samme fastlege. Vet ikke om det er standard prosedyre, men hun var veldig opptatt av at vi ville dette begge to og at det ikke var jeg som pusha liksom. Så kanskje hun ville han skulle spørre selv slik at hun fikk litt intrykk av hans oppfatning av situasjonen.

Sunny: fant el med tester for et halvt år siden. men ikke funnet med temping. Derfor jeg ba om prøven - for å se om det er tempinga mi som er på trynet eller om det er EL som faktisk mangler.

Jeg stussa også ang det med å ta blodprøve- er ikke så mye ekstraarbeid det nei. Men nå tar vi en ting av gangen.

Er glad for at vi slipper å vente, for som ho sa- selvom vi får rekvisisjon betyr ikke det at ting er gjort på en-to-tre- kan jo ta lang tid før man får time hos spesialist.

I tillegg sa ho at hvis det ikke var noe galt med mannen, ville hun sende meg til Smestad gynekologene. Har noen vært der? Erfaringer?

Annonse

Kanskje vi har samme lege? Min anbefalte også smestad-gynekologene,ettersom de har kort ventetid og er rett i nærheten av legekontoret. Jeg sjekka med sliterne,det var et par som hadde vært der,og de var veldig fornøyde. Jeg har selv timer der den 22 denna måneden,så kan fortelle deg da åssen det var.

Min lege tok derimot blodprøver med en gang,spurte ikke om det selv. Vet ikke hvorfor hun sa til deg at de vil sjekke om han også vil det,syntes det hørtes litt rart ut... Selvfølgelig vil mannen om han har vært med å prøve i 2 år!

Min lege har kontorer ved colosseum, samme som din?

Og ja! Hold meg oppdatert på hva som skjer hos gynekologen:-)

Det med at mannen vil: altså, det er jo ingen tvil om at han vil, men fikk inntrykk av at hun ville involvere han også slik at det ikke bare ble meg og hun som tok avgjørelser over hodet på han.

Nei,da har vi nok ikke samme lege. Jeg har legen min på Skøyen, jeg. Men kan anbefale henne ifall noen er misfornøyde med sin. Sirill Storvik heter hun. Skal fortelle åssen det går hos smestad-gyn. når jeg har vært der.

Ordner seg vel for oss alle til slutt,vi må bare smøre oss med en god dæsj tålmodighet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...