Gå til innhold

Bruker dere dildo/vibrator? Er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skadlig for den lille? jeg har brukt det (utvendig) gjennom svangerskapet uten å ha tenkt over det... er litt bekymret her plutselig... kan jeg ha skadet den lille? Noen andre som bruker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også brukt det - det er vel ikke farlig. Kommer jo ikke i kontakt med babyen i det hele tatt :) Det er jo ikke skadelig med sex, så hvorfor skulle det være skadelig med vibrator?

Skrevet

Har hørt at en ikke skal bruke vibrator innvendig, men jeg vet ikke hvorfor. Utvendig skal være helt ok (dildo også).

Skrevet

De anbefaler å kun bruke utvendig i svangerskapet, da det er gjort lite forskning på hva slike vibrasjoner kan gjøre med mormunnen ved innvendig bruk. Ellers gjelder hygienetiltakene kanskje mer enn ellers pga økt infeksjonsfare. Det er derfor tryggest å anbefale forsiktighet..

Skrevet

Man kan bruke dildo/vibrator innvendig, men ikke med vibrasjonen på. Har visst noe med forstyrring av hjertefrekvensen til babyen.

Skrevet

Jeg klipper og limer litt fra barnimagen.com:

"Det eneste man skal være forsiktig med er sexleketøy som føres opp i skjeden, for det kan virke stimulerende på mormunnen og sette igang fødselen før tiden. Av samme grunn skal man heller ikke bruke vibrator med vibreringen på langt inne i skjeden. Å stimulere klitoris er imidlertid helt ok. "

Skrevet

ergo kan man kanche bruke en sånn en når en vil ha i gang fødsel da=) ???

Skrevet

Det var i grunn veldig smart Litjtupp... hmm.. men hvis det forstyrrer hjerte frekvensen er det kanskje ikke så lurt alikevell.. uten på derimot er det bare å kose seg :=)

Skrevet

Jeg ville nok ikke brukt en invendig vibrator etter midten av 2. trimester. Dildo og utvendig vibrator kan vel derimot brukes hele svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...