Gå til innhold

Hva skal vi velge Ulrik, Herman eller Aksel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, klarer ikke å velge. Hvis du har noe fornuftige råd evt hvordan disse navnene klinger, eller du bare rangere så mottas all hjelp med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy å se at noen andre har samme guttefavoritter som meg jo : )

 

1) Ulrik

2) Herman

3) Aksel

 

Alle tre er flotte navn, men jeg hadde valgt Ulrik. Eller Herman... Hm... Det er sannelig ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart Ulrik!!!

Min sønn heter det, og vi er VELDIG fornøyde med valget av navn! Har fått bare positive tilbakemeldinger på det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Aksel. Fint navn. Liker bedre stavemåten Axel, men Aksel er også fint. Passer godt på både en liten baby og en voksen mann.

 

2. Herman. Greit nok. Synes det er litt traust og kjedelig, men ikke noe galt i det.

 

3. Ulrik. Kan være søtt på en liten baby, men synes ikke det passer så godt på en voksen. Får mest assosiasjoner til sauer, siden jeg er vokst opp på landet og alle sauene ble kalt for Ulla, Ullrik o.l.

 

Ville absolutt valgt Aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ulrik ikke er noe pent i det hele tatt.. det høres ut som et slektsnavn fra tipp oldefar og får en klar 3. plass.

 

herman er litt søtt men fortsatt litt gammeldags..

 

aksel synes jeg er litt feminint. kanskje fordi jeg kjenner 3 homofile som heter det..

 

 

unnskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Aksel er desidert finest!

Ulrik minner også meg om sauer, og Herman er veldig ... kjedelig på en måte.

 

 

Ser du får veldig forskjellige meninger, så du er vel tilbake til der du startet... Se hvilket navn som passer på gutten og ikke bry deg om hva andre mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herman betyr rett og slett hærmann, altså soldat.

Aksel betyr far er fred, etter Absalom (bibelsk).

Ulrik veit eg ikkje ka betyr men eg syns heilt klart at betydningen av navn har noe å sei når eg skal velge...

Aksel er finast!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...