En liiiten til. Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 før i november(første kontroll) er ikke det veldig lenge til? Er det vanlig!Neste kontroll(andre kontroll) til legen er 20 okt,tre dager etter ul.Har jo ikke fått hørt hjertelyden engang ennå,og det ønsker jeg! Kan jordmor utføre dette?
Juliemamman Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Enig med deg i at det høres lenge ut,ja... Jordmor kan høre hjertelyden,ja . Kan du ikke ringe jm og høre om du får komme tidligere da?
Gjest Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Jeg var ikke til jordmor før jeg var 20+1. Da hadde jeg vert tidligere hos legen å hørt hjertelyden. Men det er berre til å ringe jordmor selv å høre når du bør komme osv..
En liiiten til. Skrevet 6. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2006 Ja, syns det er lenge jeg også.Faktisk så blir det neste rett på ultralyden,hadde vært greit å vite at det er noe som lever der inne før det da vel.Virker litt merkelig dette syns jeg..Det er vel vanlig å høre hjertelyden før ultrlyden liksom,eller..
Gjest Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Min første time til jormor er uke 24. Er visst helt normalt siden jeg har barne fra før. Får høre hjertelyd første gang uke 19, på ul.
En liiiten til. Skrevet 6. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2006 Hei,kjente igjen nicket ditt jeg da,du er vel fra trondheim? Kan jeg spørre hvor du går til jordmor?
SpongeBob Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Hvis de ikke finner hjertelyd på 1. kontroll, rundt uke 12, så er det ikke noe før UL, neste kontroll er uke 24. Men her jeg bor får 1.gangsfødende også kontroll uke 16 - har du evt rett til det? Og de fleste, både lege og JM, vil ta deg inn og prøve og finne hjertelyd hvis du ber om det:)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Jeg var hos jm i uke 16, ul i uke 18/19 og skal ikke til jm igjen før i uke 24 og legen i uke 25. Syns også det er noen løgne timer de lager til!! Men vi skal hvis bare ha 7 kontroller ifølge det nye greiene!!! Ring til jm din og spør om å få komme før, de ha som regel doppler apparat eller hva det heter, hos meg fant hun ikke hjertelyden i uke 16, så du er jo ikke garantert å få høre den så tidligt!!!
Gjest Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Har født ein gong før. Var til lege i veke 10. Fekk ikkje høyre hjertelyd då. Skal til ultralyd neste veke (veke 18) og jordmor i veke 24. Det blir første kontroll hjå jordmor.
pinglo Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Jeg var hos legen i uke 12. Nå er jeg 16 uker. Skal først til jordmor 7 november. Når jeg skal til ul har jeg ingen peiling på. Går her å venter i evigheten eg.
Larviksjenta. nr4? Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 var hos jordmor i uke 6, 14, 22 og 28 er sånn ca da. og hos lege i uke 10, 18 og 25 sånn ca. er sånn her i hevrtfall at man går 1 gang i måneden annen hver gang hos jordmor og lege fram til man er ca 28 uker på vei, da går man hver 14dag annenhver gang til jordmor og lege, og fra ca 36uke så går man 1 gang i uka annen hver gang til jordmor lege.. ultralyden kommer utenom..
oesmamma Skrevet 6. september 2006 #12 Skrevet 6. september 2006 er forskjellig praksis overalt tror jeg.... Jeg var hos lege i uke 9, ordinær ul i uke 20, jordmor skal jeg til i uke 24, så annenhver mnd til jordmor / lege etter d... Noen får bedre oppfølging - slik som det var før... Men d går jo ann å ringe legen og si du er bekymret og ønsker en time tidligere, men mange vil ikke høre etter hjertelyd før tiden for ul.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 6. september 2006 #13 Skrevet 6. september 2006 Jeg er i uke 21 nå,og har ikke vært hos jordmor enda. Men du drar jo til legen på første kontroll,og jordmor på 2. De gjør jo samme greia.
LisaColli Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 hei HI! jeg er 20+3, men har ikke fått noen jordmor enda engang!!! det er fullt overalt. jeg var til legen i uke 13 og ul i uke 18, og skal til legen i uke 23... synes selv det er lite..... særlig siden jeg er førstegangs.. er du fra trondheim? tror rett og slett det er for mange gravide her, og jordmødre har ikke tid til alle
En liiiten til. Skrevet 6. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2006 Hei ja,er fra trondheim ja.Hadde vært fornøyd med bare å vite at det lever inni der.Har hatt så lite symptomer,føler bare at det ikke er bekreftet ennå,liksom.klarer liksom ikke å glede meg skikkelig.
LisaColli Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 skjønner hva du mener. kan du ikke ringe legen din å si at du er litt bekymret da? de har som regel doppler til å høre hjertelyden med.. de skal ta deg på alvor da! men det kan jo være litt tidlig å høre hjertelyden i uke 12.. selv har jeg babywatcher, så jeg har sluppet denne bekymringa..
Gjest Skrevet 6. september 2006 #17 Skrevet 6. september 2006 Hei "en liiten til". Jo jeg er fra trondheim, og hører visst til Saupstad helsestasjon Enn du?
Gjest Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 -og jeg må føye til at det er helt utrolig at det er meningen vi skal gå uten å få høre hjertelyd før ul i uke 19.. Har tenkt på det flere ganger. Men sånn er det jo. Jeg er ikke syk, så jeg har vel ingen grunn til å oppsøke legen he¨ller.. Fårbare håpe jeg ikke går med Innbildt svangerskap!! :)
En liiiten til. Skrevet 6. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 6. september 2006 Hei du,hører til saupstad jeg også) Nei,vi får da inderlig håpe at vi ikke innbiller oss dette! Skal du på bim-treffet 14 sept? Jeg skal iallefall,gleder meg,men gruer litt også,kjenner jo ingen jo :O/
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #20 Skrevet 6. september 2006 Jeg er nå i uke 37 og har bare hatt 4 kontroller pluss ul.. det er visst normalt det. Kontroll nr. 1 tidlig, og neste skal ikke være før uke 24! Mamma er jm, så hun viste meg de nye retningslinjene sist jeg var hjemme. De skal ikke sjekke fosterlyd lenger heller, før denne kontrollen i uke 24. Men du får jo sett det på ul..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå