Nickoline med 2 jenter Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 I går kveld kom det jammen meg flere dråper melk? ut av begge brystene mine... Jeg er 1 dag over IKM, men har testet negativt de siste dagene. Hadde innstilt meg på en ny pp, men nå ble jeg plutselig optimist igjen! Har nesten ikke sovet i natt :-) Er det flere som har opplevd lignende og ikke være gravid? Tror jeg må løpe og kjøpe noen flere tester!!
~Maja Mor~ Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Det er mange av oss som fra tid til annen får ut noen dråper melk. Det er ikke et tegn på at du er gravid, beklager. Men melk i brystene får man ikke før senere i svangerskapet. Beklager å ta fra deg motet, men jeg har stadig vekk melk :-(( Lykke til uansett!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 hei! jeg fikk også plutselig melk 2 dager før ikm i januar i år og jeg var ikke gravid.... Det er dessverre noe som er helt normalt at skjer med kvinnekroppen fra tid til annen. Det kan også være et tegn på for mye prolaktin i kroppen... Jeg hadde villet oppsøke legen jeg og ta noen hormonprøver og gravitest. Det er bedre å være litt føre var:) lykke til...
*Vetlis* Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Det har vel også litt å si om du har barn og har ammet fra før vel?? Jeg har litt melk , men har en sønn på 4år! Hadde aldri det før jeg ammet! Men hva har det å si om man har for mye prolaktin? Kan det ha en neg. invirkning på prøvingen?
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 prolaktin er et hormon som styres fra hypofysen og det kan; jeg understreker KAN være et tegn på GODARTET svulst på hypofysen....' Jeg sier ikke at det er det i dette tilfellet og dersom det er prolaktinhormonet som har gått litt bananas, så kan det hjelpe med noen medisiner og i sjeldne tilfelller må man ha operasjon. Da jeg selv oppdaget melk føsrte gang og fikk denne forklaringen holdt det på å rable for meg for jeg ble så redd, men for min del var det ingen hormonforstyrrelser, men rett og slett bare en tilfeldighet som intreffer hos oss kvinner ifølge legen. Ser at du har 1. pp ettter sa og kanskje det kan ha noe med det å gjøre? kanskje kroppen din ikke har kommet helt i balanse e. sa og at det er derfor du har litt melk nå. hvis du har klemt mye på brystene så kan det også være årsaken til at du nå har melk... håper ikke at jeg skremmer deg her, for det er ikke meningen, men ta en tur til legen for sikkerhets skyld. stor klem
Krokodillemor Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Jeg fikk pittelitt melk i det ene brystet i vinter en gang. Jeg har aldri vært gravid. Har ikke idé om hvordan det kom, men det forsvinner ikke igjen ser det ut til.
Nickoline med 2 jenter Skrevet 6. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2006 Takk for svar! Jeg er nå en g-test fattigere og fått tantebesøk, så det var den teorien!! Jeg tror jeg avventer legebesøk. Regner med å bli gravid i neste pp, så da tar jeg det opp med han under førstegangskontrollen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå