Gå til innhold

Oktober: hodet har festet seg


termin 281006

Anbefalte innlegg

jeg var på kontroll til legen igår (32+5) og da hadde hodet festet seg... Det er min andre fødsel.

Er dette tidlig, eller er det flere som har fått hodet festet så tidlig på andremann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikeke sånn kjempe masse om dette men hadde vært noen fare hadde nok legen sagt noe... Det er jo helt individuelt alt som skjer i et svangerskap/fødsel... Hos en jeg kjenner festet hodet seg i midten av 20-ukene... og hun gikk over termin...hehe. Tror ikke du trenger å engste deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet er festet her og.. fikk det bekreftet når vi var 35+5,men tror det skjedde ca 34 et eller annet :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg har hørt, så virker det tidlig for en 2. gangs. Hodet har visst ikke festet seg helt hos meg ennå (1. gangs, termin 7. oktober). Legen mente hun kunne rugge litt på det, men at det helt klart var i ferd med å feste seg, så hun regnet med at om et par dager sitter det bom fast!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

var til kontroll i dag er 35+2 og hodet er festet. Jeg er 2.gangs. Har hatt enormt nedpress de to siste ukene. pluss menssmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 2. gangs og har termin 8 oktober. Var på kontroll i dag og legen mente at hodet ikke hadde festet seg. Men magen har iallefall sunket nedover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også mitt andre barn, termin 11.oktober. Hodet hadde festet seg her også i uke 32. Så er nok vanlig...ikke uvanlig i allefall :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Vi har samme termin, jeg venter også nr. 2, og hodet er festet! Gøy!

Hvor i landet befinner du deg? Holder til på sørlandet her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter en liten attpåklatt - nr. 3. Husker ikke helt om det er sånn at hodet fester seg tidligere eller senere når man har født før?

 

Tror noe er på gang nå om dagene vertfall (er i uke 34) for det har blitt litt lettere å puste og det stikker og gjør vondt rundt skambenet der nede...har også fått mye mer press i korsrygg og hofter.

Skal i8kke til legen før om 2 uker, så jeg får vente og se.

Er fullt sykemeldt med kynnere som holder meg våken hele natta. Håper ikke noe skjer riktig ennå..kan godt vente litt til, syns jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mye å si hvor mye plass du har i livmoren din, og hvis det er lite plass så kan babyens hode feste seg tidligere. Og det er helt normalt for flere gangs fødende også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...