Nyckelpiga Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 bæsjer man alltid på deg da? selv om man har tatt klyster? og hvordan er det egentlig å tisse når man er i fødsel? går ut i fra at man pleier å tisse et par ganger under en fødsel som kanskje varer et bdøgn eller fler...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Nei, man bæsjer ikke alltid, jeg gjorde ikke det (fikk klyster). Det gjorde jæææ... vondt å gå på do (tisse) under riene, så jeg fikk ikke til å tisse nok. Da hodet kom lengre ned var det som om det stengte for blæra også. Så jeg fikk kateter like før jeg fikk begynne å presse, og skjønte plutselig hvorfor jeg hadde hatt sånne veldige konstante smerter lenge - blæren var helt full og spruten sto! Så denne gangen skal jeg virkelig konsentrere meg for å komme meg på do og tisse litt oftere. Må si at jeg hadde en fødsel som varte ganske lenge, og fikk ikke i meg så mye mat, men drakk endel energidrikk og saft underveis...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Tror det med bæsjing er litt opp og ned. Tror det går bra med de fleste som har fått klyster, da har man jo fått tømt tarmen.
monicah Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 De fleste bæsjer ikke på seg, men det er derimot vanlig å tisse litt på seg under fødselen. Tisser du masse så setter de inn kateter. Er du redd for å bæsje på deg så vil de gi deg klyster.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Hehehe... Nå skal jeg være skikkelig kjip her=o) Nei da... Men jeg bæsja "på meg" når jeg var undre fødsel... Og det plager meg ennå...Det er 3 år siden sist jeg var gravid... denne gange skal jeg be om klyster... Men alle gjør ikke det... Lykke til videre=o)
snøbaby Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Nei, ikke alle bæsjer på seg. Ikke dersom man får klyster først (be om å få det). Men tarmen blir nok tømt i det ungen drives ut dersom man ikke får klyster (presser jo på den). Vet ikke om man tisser på seg...det er i alle fall lurt å få tømt blæren....mindre vondt å føde sies det...og at den kan gjøre fødsel verre....Du kan tisse, men ikke spesielt godt under rier. Kateter kan også settes...
litagod Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 fikk ikke klyster da jeg fødte og jeg bæsja litt, men merket ingenting av det. jordmor er jo forberedt og har masse papir og tørker litt forsiktig etter hvert. der og da tenkte jeg ikke noe på det, det var langt mer viktigere å klemme ut babyen
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Jeg bæsjet under pressriene, synes ikke det var problematisk og det mente ingen av de andre tilstedeværende heller. Tror det er en del av de bakteriene babyene skal få på seg når de er født, ikke at de havner oppi ruka men at de skal få kontakt med alle mammas bakterier snarest mulig. Man er jo rimelig nær anus når man blir født.. I andre kulturer er det visst skikk at ungen skal havne på marka etter fødselen, men personlig så tror jeg ikke akkurat at fullt så mange bakterier er av det gode.. Best å forholde seg til mamman sine og ikke resten av verden... Tror det har noe med utviklingen av immunforsvaret og å hindre allergi, at man skal utsettes for en ikke altfor steril verden når man fødes. Spør jordmor??? Da jeg fødte min første var det ikke noe snakk om å sette klyster, men jeg hadde sikkert fått det om jeg hadde bedt om det. Tisse derimot er viktig for full blære kan hindre utdrivingen, det er ikke mye plass i bekkenet fra før av heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå