Gå til innhold

Telle spark-skjemaet

novemberbaby nr 2 på vei :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lå i senga ista og plutselig startet en skikkelig sparkeoffensiv der inne!

Da kom jeg på dette sparkeskjemaet. Jeg er jo 27+3 idag, og da skulle jeg vel begynt å fylle ut på mandag...men det har jeg glemt. Jaja, får begynne idag.

Nå ble det såklart stille der inne da! :)

Hvor mange fyller ut sparkeskjema? Når på døgnet gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om sparkesjema, men jeg er 20 uker på vei, og skal jo ikke kjenne noe hver dag ennda. Når fikk du sjema??

Skrevet

Jeg har to uker igjen, før jeg skal begynne, men har fått skjemaet. I følge min jordmor, så skal det fylles ut på den tiden av døgnet der man er vant til at det er en del bevegelser. Alle bevegelser tellet, ikke bare spark (enhver form for liv). Kunne godt spise litt først, så ungen fikk næring.

Skrevet

Når begynner man å telle spark (hvilken uke)??

Skrevet

Jeg hørte aldri noe om telle-spark skjema forrige gang. Har egentlig aldri hørt om det heller, syntes det hørtes litt voldsomt ut, å skulle drive å skrive ned hele tiden...

Er det vanlig at man må gjøre det nå?

Skrevet

Jeg begynner å telle spark i dag, er 28 uker i dag. For de som ikke vet hva dette er kan dere gå inn på www.telltrivselen.no Jeg fikk skjemaet på ordinær ultralyd.

Skrevet

jeg er 28+0 i morgen og begynner å telle da!

Jeg kommer til å telle på kvelden. :o)

Skrevet

Hei. Jeg fikk også skjemaet på ordinær ultralyd. Skal bruke det, men er litt tidlig enda hvis jeg husker riktig. Er i 22-uke nå.

Skrevet

Jeg fikk også telleskjema når jeg var på UL. Forsto det som at man teller på det tidspunktet man er vant til å kjenne liv. For min del blir det når jeg har lagt meg, da er det alltid full fart i magen min:)

Skrevet

jeg har sånn skjema.. skal begynne om tre uker når jeg er i uke 28.. litt artig også da.. så kan man se på det siden.. skulle hatt sånn de to andre gangene så jeg kunne sammenlignet...

Skrevet

orke ikkje å stresse me det der....Redd æ blir overhysterisk, og at ho ikkje kommer tell å sparke når æ sett å skal telle!!! Man vet jo sånn ca i hodet korr masse liv det e hver dag...Men sikkert greit vess man får det tell når man prøve!

Skrevet

Har aldri hørt om et slikt skjema jeg. Har vært på ordinær ul og fikk ikke noe sånt. Er det vanlig?

Skrevet

Helt glemt det skjemaet jeg.... husker igrunn ikke hvor jeg la det heller..... *hmmmm....kanskje lete litt etter det*?

Skrevet

jeg har kun hørt om det skjemaet her på bim.... aldri hos verken lege, jordmor eller på ul i noen av de to svangerskapene mine....

Skrevet

De har de ikke over hele landet..

gå inn på www.telltrivselen.no og les mer der :)

Skrevet

aha...man skal kanskje telle fra 28+0 og ikke 27+!? :)

da er jeg jo for tidlig ute da... tenkte jeg skulle telle på morgenen, men greiest på kvelden tror jeg.

Fikk skjemaet på ul i uke 18, man MÅ ikke fylle det ut, men får man det så anbefales det å gjøre det. Er vel ikke alle som får det heller, ny kampanje såvidt jeg vet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...