Juliemamman Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Er nå i svangerskapsuke 17, og har ikke kjent liv på 6 dager. Før den tid kjente jeg liv hver dag, så nå begynner jeg å bli skikkelig bekymra. Trøster meg selv med at det har med liggestillingen til babyen å gjøre, eller at morkaka kanskje ligger foran, men det funker bare ikke.... Vurdere seriøst å dra innom jm eller legen idag for å få sjekket om alt er som det skal, men er så redd for å bli oppfattet som hysterisk... Det har vært ekstremt mye stress så langt i svangerskapet, og nå er jeg redd det ikke har vært så bra for den lille :S. Noen som har noen synspunkter på dette?
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Følg magefølelsen din.. og ta en sjekk hos jordmor/lege.. Bedre å sjekke for mye enn for lite.. Det er godt for babyen hvis du kan slappe av og det vil du hvis du får bekreftet at det endrede mønsteret til babyen bare er pga endret stilling osv som du sier... Så jeg ville tatt en sjekk hvis jeg var deg.. Jordmødrene er der FOR deg, de setter pris på om man spør hvis man er usikker og syns ikke at vi gravide maser... Lykke til Hybelboer i magen!! *klem*
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Du må dra å sjekke opp dette med en gang, ikke for å uroe deg, men for å være på den sikre siden. Du skal sikkert på ul også i de nærmeste dagene...?? Hadde selv ett par dager m mindre liv for ett par uker siden, dro direkte på føden å fikk sjekket det. Venter ikke en dag for mye med slike bekymringer. Lykke til:)
Juliemamman Skrevet 6. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2006 Tusen takk for lykkeønskningene . Snille dere er . Snakket med lokal jm istad, men hun hadde ikke lyst til å sjekke dette itilfelle hun ikke klarte å finne hjertelyden, så hun ba meg ringe sykehuset. Snakket med En koselig dame der, som skulle ringe meg tilbake, noe hun gjorde akkurat nå. Da kunne hun fortelle at ettersom jeg bare er i uke 17 så var det ingen grunn til å sjekke, og ba meg kontake lokal jm igjen om jeg følte for å få sjekket hjertelyden allikevel. F.... helsevesen!!! Hva gjør jeg nå???
Dingeling Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 HMM! da ringer du jm igjen og sa hva dem sa på Føden. skjønner ikke at hun nektet i starten.. hva slags jm er d som nekter å ta i mot bekymra gravide?? tror jeg har blitt skikkelig forbanna,rett og slett..!!
cemor c Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Har du vært på ordinær ul enda? Jeg vet at på enkelte sykehus regner de før og etter ul! Så om du vil ha ul nå (om du ikke har vært på ul) må du ringe gyn. avd! Men hør med jm din først, og se om ikke hun finner lyden kanskje? Da kan hun ringe gyn evt føden mens du er der! (Håper du forstår hva jeg mener, for det var litt klønete skrevet! ) c",) Masse lykkeønskninger er herved sendt til deg!!!!!!!!!!!!! -Det går nok bra!! c",)
Juliemamman Skrevet 6. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2006 Forbanna er ordet nå,ja! Og bekymret, frustrert, kjemperedd osv. Men jeg ringte legekontoret, og skal dit om en time. Men jeg trodde da virkelig at jordmødre skal stille opp for oss?!?!?? Var jo til jm forrige uke, og da sa hun at jeg ikke måtte være redd for å ta kontakt hvis det skulle være noe, men nå har denne jm blitt sykemeldt,og på kontoret sitter ei ung, nyutdannet jm. Det er vel egentlig det som er problemet...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Ring jordmor igjen ja.. Og skulle det så være at jordmor av en eller annen grunn ikke finner hjertelyd. Da har du rett på (tror jeg) å få komme til på sykehuset med UL for å sjekke.... Sånn har en jeg kjenner fått gjort i alle fall...
Juliemamman Skrevet 6. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2006 Gir blaffen i jm nå, når jeg får komme inn til legen . Har "delvis" vært på ordinær ul. Dvs at jeg har vært der, men da fant de ut at det var for tidlig å beregne ul-termin ennå, så jeg skal tilbake om 2 uker. Takk for at dere er så forståelsesfulle mot hormonelle, hysteriske meg . Håper legen finner hjertelyd da, så kan jeg roe meg litt ned igjen.
cemor c Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Du er ikke hysterisk, du er gravid!!!!!!!!!! -Stor forskjell på det! c",) Lykke til etterpå!! c",)
Hemmeline Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 Jeg synes ikke du er hormonell eller hysterisk i det hele tatt jeg. Alle blir jo bekymret når de ikke kjenner liv. (ihvertfall når man har gjort det) Krysser fingrene for at legen din finner hjertelyden, hvis ikke må du få han/henne til å sende deg på ultralyd sånn at de får sjekket at alt er bra. Har ikke legen lyst til det så får du spille vrang og vanskelig pasient så sender de deg nok heheh... og det skulle bare mangle!!! Lykke til ihvertfall:) skal tenke masse på deg idag. Du må holde oss oppdatert på hvordan det går!
Juliemamman Skrevet 6. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2006 Gravid OG hysterisk ? Vil jo bare så gjerne at alt skal være bra. Hadde vært værre om jeg ikke hadde bekymret meg, kanskje ? Takk for støtten, iallefall . Skal holde dere oppdatert
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 6. september 2006 #13 Skrevet 6. september 2006 Hold oss oppdatert etter du har vært hos legen.. Bra at du fikk komme til hos ham/henne.. Lykke til!!!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 En uerfaren jordmor er sikkert livredd for å ikke finne hjertelyden og gjøre deg ENDA mer urolig enn du er nå. Regner med at det er forklaringen på det du har opplevd! Har du prøvd å drikke et glass brus og deretter ligge stille og kjenne etter sprell? Husk at du og bebbisen deler blodsukker så ikke gjør det for ofte.. En annen ting er at du "bare" er i uke 17, noe som tilsier at du ikke skal kjenne liv hver dag ennå. Mest trolig er det du kjenner helt normalt! Men alltid godt å få det sjekket, om man er urolig..! Lykke til uansett hva som skjer. Krysser fingre og tær for deg...
Juliemamman Skrevet 6. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2006 Har vært til legen, og hjertelyden var helt fin . Nyyyyyydelig er vel et bedre ord, synes jeg . Er et eget innlegg om legebesøket lenger ned på siden her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå