Gå til innhold

behandlingstid på trondheim trygdekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var å leverte søknad om engangsstønad, og spurte om hvor lang tid det kunne ta. damen i skranken sa de hadde 1 mnd behandlingstid sånn genelt, men at de tok nå disse søknadene etter hvert.. noe som sikkert kan bety at det kan ta alt fra to uker til to mnder tenker jeg..

lurer derfor på om det er noen som har noe erfaring derfra, (som har søkt og fått penger..) hvor lang tid tok det?

*lyst å kjøpe tinger jej*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo charlotte:) har ikke egen erfaring derfra enda, men er det ikke sånn at man får pengene først _etter_ man har født? at man må sende inn fødselsattest eller noe? hmm..eller tar jeg helt feil nå? :)

Skrevet

Feil :) Man får dem før fødsel ja. Det gjorde jeg sist. Husker bare ikke behandlingstida...

Skrevet

hehe okei, da så:) *bøyer meg i støvet* :P

når er det forresten vanlig å sende inn slike skjema og sånn?? har jeg det travelt?

Skrevet

Jeg leverte skjemaet for en uke siden. Vel og merke i Stavanger, men det kulle vel går for noenlunde det samme:)) Venter på pengene ja, for her i huset er det tomt nå...

Skrevet

her i trondheim får en ikke levere søknaden om engangstønad før en er 26 uker på vei..

har levert nå da, så det er vel bare å vente.. kommer sikkert etter hvert, har det jo ikke så travelt heller.. men hadde bestemt meg for ikke å kjøpe noe før de pengene kom, men det klør i fingrene etter litt babyshopping nå, så håper det går fort:)

Skrevet

Hei..

Jeg er nokså grønn på dette.. Venter min første i mars..

Hvor mye er denne engangsstønaden på, og har alle rett til den?

Skrevet

Engangsstønaden er et tilbud til de som ikke har tjent seg opp retten til fødselspenger. Den er på ca 33 000 kr, og er det eneste en får utbetalt fra staten i permisjonstiden bortsett fra barnetrygden på ca 970kr pr mnd. Hvis man har rett på fødselspenger har man naturlignok ikke rett på engangsstønad.

Skrevet

Nok en gang, Ka-ping; tusen takk :)

Søren, så mye du vet... ;-)

-hadde en snikende mistanke om at det var du som kom til å svare.. ;-)

Skrevet

Ja jeg er det rene orakel jeg, vettu... hehehehe :) Neida, men jeg er jo andregangsfødende og neppe den sløveste kniven i skuffen, så kombinert gjør nok det at jeg sitter inne med en del kunnskap ja. Bare spør om det er noe mer du lurer på, hihi :)

Skrevet

hihi.. Har akkurat stilt et spørsmål ang. svangerskapskurs.. tji-hi...

Skrevet

og jeg har svart.... hehehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...