Gå til innhold

ang eggløsning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan skal du få det til??? Du må slippe et egg(ha eggløsning), og det må møte en sædscelle for å smelte sammen. Ingen eggløsning, ingen barn. Vitenskap

Anbefaler deg å lese en bok om hvordan lage barn og svangerskap. Gro Nylander har flere! De er lettleste og ok

Anonym har helt rett. Man må jo ha eggløsning for å bli gravid, såpass burde man vite. Men kanskje du bare har formulert deg litt galt... For det er jo greit å ha sex dagene før og etter el for å være sikker. Men det er liksom et poeng at man har el for å kunne bli gravid.

Hvis man har 28 dagers syklus har man el ca 14 dager etter første mens-dag. Men el kan, i sjeldne tilfeller, skje utenom dag 14 av forskjellige årsaker. Kroppen er jo aldri helt til å stole på, det er derfor man må bruke prevensjon hele syklusen for sikkerhets skyld hvis man ikke vil bli gravid, fordi folk har blitt gravide andre dager i syklusen. Men dette er som sagt sjelden, så har du stabil syklus så er det faktisk mest sannsynlig kun 1-2 dager i måneden man kan bli gravid, og det er når man har el.

Ja nemlig, så det er derfor folk kan bli gravid litt forskjellig. Fordi ikke alle har denne vanlige syklusen. Har vanlig syklus og får mens den 25 hver mnd, så det vil si at jeg har eggløsning til helgen hvis man regner 14 dager fra første mens. Tror jeg skal prøve å ta en test bare sånn for å finne ut av det.

Annonse

Spørsmålet ditt:

"Stort sett de fleste her snakker om eggløsning for å bli gravid, men det går vel an å bli gravid utenom eggløsning også?? Jeg skjønner at det er best sjanse i de dagene men er all sex unyttig de andre dagene da???"

Svar:

- Nei, det går ikke an å bli gravid utenom eggløsninga.

- Ja, sex de andre dagene er unyttig (hvis du kun har sex for å bli gravid)

jeg har baby comp som viser at jeg har el på dag 16 i en 28dagers syklus.

den sier at på dag 12 og 13 er det størst sjanse for å få gutt

dag 14 like stor sjangs for gutt og jente

dag 15 og 16 jente

man trenger altså ikke ha sex selve el dag for å bli gravid. Men man er mest fruktbar dag 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...