Gå til innhold

Kan jeg be om sykemelding?

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker. Vil ikke virke sytende eller sånn heller, men jeg har begynt å slite en del med ryggen. Ikke i korsryggen, men lengre oppe liksom.Tror derfor ikke det er noen begynnende bekkenløsning. Det kommer som regel på ettermiddagen og de fleste kvelder må jeg legge meg rett ut minst en time eller to for å holde det ut.

Jeg snakka med sjefen min i går og hun er villig til å tilrettelegge for meg. Jeg sitter for det meste foran dataen på jobb, og det er nok ikke det beste for ryggen. Så nå har jeg fått avtalt at jeg kan komme å gå litt som jeg vil. Ta en time eller to fri på dagen og jobbe det inn igjen f.eks. senere på kvelden. Syns det er veldig fint at jeg får mulighet til dette. På en annen side har jeg etterhvert fått vondt hver dag i større om mindre grad, og vet ikke om jeg klarer å få jobbet inn igjen de timene jeg tar fri. Det blir jo sjelden bedre utover kvelden. Dessuten så ønsker jeg å ha litt oppegående fritid også da.

I dag var vi på båttur med jobben og jeg hadde vondt fra vi dro til vi var tilbake. Hadde jeg ikke syntes det var flaut, hadde jeg lagt meg i salongen nedendørs. Flere som spurte om det gikk bra og sånn (de så jo at jeg satt litt urolig...), og jeg nikka og sa at jada det går greit. Egentlig holdt jeg innimellom på å begynne å grine. La meg ett par timer etter jeg kom hjem og det hjalp. Ikke så ille i kveld.

Det jeg egentlig lurer på er, - hvor vondt bør det være før det er ok å be om sykemelding? Kan problema forverre seg om jeg ikke tar mer hensyn nå? (vet jo at man skal ta hensyn til begynnende bekkenløsning, men det er jo ikke akkurat det jeg tror jeg har).

Skal til jordmor om to uker og vil høre med henne da, men fint å høre andres meninger om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6210235-kan-jeg-be-om-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror leger og jormødre er vandt til at vi gravide gråter;) Jeg gjorde det senest idag, når ho spurte hvordan jeg hadde det :S

Ho sa at leg var langt ifra den første... Også må du tenke på at det er ikke bare deg selv du skal ta vare på heller;)

Ta dæ en tur tel lægen du... om å gå alt førr længe å ha ondt i hode, nakke, rygg veit æ alt om... hadd æ vært litt flenkar å gådd tel legen før har æ kanskje ikke vært på attføring nu.... man skal ta hensyn tel kroppen sin om man e gravid eller ikke... så ta dæ en tur tel lægen... du træng tydeligvis litt kvile og kanskje behandling...

Go bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...