Gå til innhold

6 mnd gammel, mat og pupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker førstegangsmamma ja:)

Min lille sjarmør er 6,5 mnd. Han får nå to måltid for dag. Middag og grøt til kvelds. Ellers pupper han vel hver andre time fra kl 7 fram til middagen, så pupp imellom middag og grøt pluss pupp etter grøt. (vil ikke ha grøt om morningen, bare pupp og dte er helt greit)

Hvordan er deres barn? Han legger lite på seg men han vil ikke ha mer mat og puppen tømmer han men bare ett i gangen. Hvor mye får deres barn i seg og ammer/gir dere mer mat?

Sover fra 8 til 7.

Og blid og fornøyd hele dagen men veldig aktiv.

Vet det ikke er noe fasit svar men kjekt og høre hva andre gjør:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoeres jo egentlig greit ut. Men tar han puppen i soevne, kan du amme ham i soevne foer du legger deg? Er han veldig aktiv paa dagen kan det ha med den langsomme vektoppgangen. I tillegg kan du ta en ts+ med god rapsolje eller solsikkeolje over maten hans.

Skrevet

det skal jeg prøve (",). Ja han drikker i søvne, kanskje jeg skal bare legge ham til når jeg legger meg. JA fryktelig aktiv. Endelig begynt å sove litt mer på dagen nå hehe:) Ligger ikke i ro, men flink å spise pupp på dagtid endelig:)

Men bør jeg prøve med mere mat? Melka mi er litt gjennomsiktig/grå på farge så ikke akurat noe super melk da.

Skrevet

Proev med olje foerst. Er melka ikke hvit etter du har ammet? Naar du klemmer ut de siste draapene? Alles melk er gjennomsiktig i begynnelsen...

Skrevet

ja er hvit men ser liksom på det jeg har pumpet ut. Er liksom litt grålig ,tynn om du skjønner. Kanskje jeg ikke har så god melk til en slik aktiv kropp hehe:) Vil gjerne amme ham lengst mulig. Hs sier liksom ikke så mye utenom at amming ikke er så viktig lenger.

Skrevet

Det er mulig at utdrivingsrefleksen din ikke setter ordentlig inn naar du pumper, men at barnet faar det til og det faar i seg godt med floete da. Et alternativ ville da være å pumpe til grøt når du ammer det andre brystet om morgenen. Samtidig altså. Og bruker du skummetmelka til grøt, så tipper du altså en ts god olje oppi. Så blir det så bra så bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...