Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #1 Del Skrevet 5. september 2006 ...som fikk baby i januar. Hun fullammer enda og er veldig opptatt av strenge rutiner. Hun må legge jenta si akkurat kl 19 hver dag, og selv om sambo hennes er hjemme holder det ikke at han legger henne, hun mååå være der hun også. Selv blir jeg ikke gravid og har foreslått at vi kan gå på cafe eller teater/kino eller noe, men hun sier alltid nei for det passer ikke med hennes amming og strenge rutiner. Bør jeg fortelle henne at jeg synes hun oppfører seg som ei overhysterisk skrulle, at babyen også har en far og at hun snart mister meg som venninne hvis hun ikke skjerper seg? Kommer dere til å bli like skrullete når dere får barn? Håper ikke det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømme_mamma er gravid Skrevet 5. september 2006 #2 Del Skrevet 5. september 2006 jeg har heller ikke blitt gravid enda...er du helt sikker på at synet ditt ikke skyldes litt misunnelse? ikke misforstå, sier ikke at du er misunnelig, men man tenker ofte litt rart og er litt lei seg når folk man kjenner blir gravide uten at man selv blir d. men hvis det er slik du beskriver, hadde jeg sagt ifra..man kan ikke bare være opptatt av babyting heller... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/#findComment-6209789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leetha Skrevet 6. september 2006 #3 Del Skrevet 6. september 2006 man kan bli litt skrullete når man ammer og har fått seg en familie. man blir litt forelska nesten, så kansje hun trives best hjemme nå. ta deg en tur til henne da vel, og når jenta er lagt og sovnet så kan dere vel finne på noe da hvis hun orker. husk at det er slitsomt å være mor. ikke sikkert kafe osv frister. men fortetter det i det vide og lange så bør du ta en prat med henne, ikke bare kutte ut. godt vennskap er kommunikasjon, si hva du føler til henne:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/#findComment-6211445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #4 Del Skrevet 6. september 2006 Aner dere noe om hvordan det er å ikke bli gravid, og så i tillegg føle at man minster venninna si fordi hun bare er opptatt av "seg og sitt"?? Jeg har spurt henne om å gjøre alt mellom himmel og jord, men svaret er bare nei - nei - nei. Hun må legge jenta kl. 19, og da rekker hun ikke å møte meg før kl. 20. Kl. 21.30 pleier hun å legge seg for å sove til amming på natten, så det betyr at det er 1 1/2 time igjen til meg - hvis hun orker. Og det gjør hun som oftest ikke. Har sett henne 3 - 4 ganger etter at hun fødte, og nå er jeg lei av at det alltid er jeg som må tilpasse meg for at vi i det helt tatt skal se hverandre. Hun vet at vi prøver å bli gravide, men tar ingen hensyn - kun til seg selv (t.om. barnefaren blir skvisa ut...) Hun har en gutt fra før som hun ammet fram til han var 2 år - er ikke det sykt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/#findComment-6212162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leetha Skrevet 6. september 2006 #5 Del Skrevet 6. september 2006 (mming til 2 år er ikke sykt nei, men helt normalt.)skjønner godt du blir frustrert og lei deg, særlig siden dere prøver selv. man skal ikke ta helt av når man får baby heller, men det er slik at man må tilpasse seg litt til de som har barn når man ikke har selv. vi kan ikke bare kaste alt og komme av gårde, men hu venninna di høres litt spesiell ut, jeg hadde aldri takla å være så opphengt i ungene at jeg aldri kan treffe venninner, som du sier jenta har jo en far også. kansje du bør la være å kontakte henne litt og se det an? du har andre du kan være sammen med kansje? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/#findComment-6212293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja Mor~ Skrevet 6. september 2006 #6 Del Skrevet 6. september 2006 Skjønner frustrasjonen din. Jeg har ingen venner som er på den måten, vil ikke si det er sykt, men det er ganske merkelig oppførsel. Men vi er alle forskjellige og hvordan folk oppdrar barna sine er ikke vår oppgave å blande oss inn i, hvis ikke barnet blir mishandlet. Vet ikke hvorfor hun er på denne måten, hun er jo ikke førstegangs heller, da er man kanskje litt mer på denne måten, selv om de fleste av oss har ikke snev av det engang. Skjønner at du føler deg tilsidesatt og at du er lei deg for situasjonen. Men noen kameler må man svelge... Jeg har en vennine som ikke er flink til å komme på besøk. Hun sa før hun fikk barna at hun skulle ikke bli den mamma'n som bare satt hjemme med barna sine. De kan man jo ta med seg overalt! LIKSOM!!! Hun bare sitter der, har på 4 år vært på besøk hos meg 3 ganger, 2 med barn. Så jeg er fryktelig oppgitt over henne, men jeg er så glad i henne og setter så stor pris på vennskapet vårt at jeg vil ikke droppe henne pga dette. Det gjør igrunn ikke meg noe at vi stort sett er hos henne, jeg syntes det er deilig å komme meg ut. Men at barnefaren også blir skvisa ut da!! Han må da si i fra!! Hun er nok litt kontrollfreak!! Han kan vel legge ungene så mor kan komme seg litt ut! Hold ut, barna blir større :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/#findComment-6212318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leetha Skrevet 6. september 2006 #7 Del Skrevet 6. september 2006 Og når barna blir større sitter hun der uten venner hvis hun fortsetter slik da, ender ofte opp sånn til slutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/#findComment-6212436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 6. september 2006 #8 Del Skrevet 6. september 2006 Det kommer jo litt an på hvor gamle dere er også da.. Hvis dere er i begynnelsen av 20-åra kan jeg godt forstå deg. Men det er jo et helt annet liv å ha barn enn å ikke ha barn, og spesielt hvis man er ung og venninner har et høyt tempo av aktiviteter. Da merker man forskjellen på venninner som har barn og venninner som ikke har barn tydeligere. Selv blir jeg 29 år om 4 uker og har et helt annet forhold til samvær med venninner nå enn da jeg var i begynnelsen av 20 -åra, ja siden jeg var 26 også. Man blir eldre og livet forandrer seg, det er ikke slik lenger at hvis man ikke er med venninna si ofte så mister man henne liksom. Jeg har også venninner jeg sjelden ser noe mere til fordi de har fått barn, men jeg skjønner dem og kommer til å bli sånn selv. Man kan ikke fortsette å holde aktivitetstempoet med venninner og kafeturer og trening og alt annet så høyt når man får et barn å ta seg av. Og ikke minst å fokusere på, man får andre interesser og synes kanskje at å gå på kafe er slitsomt og kjedelig. Hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk prioritert å være med andre venninner som ikke har barn, så får du det morsommere selv og slipper å fokusere så mye på at du ikke har barn. Kanskje det er venninna di som føler hun har vært for isolert dersom du slutter å mase på henne, at hun plutselig våkner opp og ser at hun nesten har "mistet" deg. Men lett er det ikke for deg, det vet jeg selv. Men jeg har etterhvert innsett at folk forandrer seg når de får barn selv om de vil eller ikke, det er bare sånn det er. Og dere kan jo være venninner selv om du ikke ser henne så ofte, men det kommer aldri til å bli det samme igjen som det var. Prøv å finne deg andre jenter som ikke har barn og som har like interesser som deg når det gjelder aktiviteter, festing, kafe/ uteliv etc., så kanskje du får det morsommere frem til du selv blir gravid:o) Uansett lykke til:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209457-har-ei-h%C3%A5pl%C3%B8s-venninne/#findComment-6213045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå