Gå til innhold

Jeg blir f*** så provosert!!

Anbefalte innlegg

Noen ganger dukker det opp en bestemt anonym her inne som kommer med mange og ofte korte svar.

At jeg oppfatter disse svarene som ganske uvennlige kan være en ting, men at de ofte ikke henger på greip i det hele tatt er mye værre!!

Det er mange her inne, særlig de som er litt nye(?), som stoler ganske mye på det som blir sagt, og da provoserer det meg at noen bare slenger ut svar på den måten, uten å vite hva man egentlig snakker om!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6209448-jeg-blir-f-s%C3%A5-provosert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen av oss her inne som virkelig ønsker å få fjernet denne anonym knappen. Håper vi får det igjennom. Synd for de som ikke tør å bruke nick og da ikke kommer til å stille spørsmål, men det er så plagsomt med disse anonyme her. Det var en kveld de hang etter meg og bare skapte kvalm. En av de klarte også å kristisere et svar jeg hadde på et innlegg hvor jeg fortalte historien om tvilingene jeg mistet... Jævlig usmakelig!

Det er ikke bare bare å overse disse anonyme, men jeg prøver og klarer det ofte, men noen ganger er det så forbaska kvalme innlegg at det er vanskelig å stryre seg. De har jo ingenting her å gjøre!!!!!

Annonse

Hvilke innlegg provoserer da? uansett er det ingenting å bry seg om, de som skriver og leser råd og tips her må tenke på at dette ikke er et fagforum og derfor ikke stole blindt på det som står her, bruk sunn fornuft, vil man ha fasitsvar er dette ikke det rette forumet!

Enig med anonym og anonym, vi må ikke ta alt så alvorlig her inne, men samtidig vise respekt for hverandres meninger, ikke nødvendig å spy ut eder og galle bare for å provosere. Dette forumet er vel ment som støtte og trøst for alle kommende mammaer der ute? Jeg er ihvertfall glad for at dere er der ute, litt trøst og vite at vi er flere i samme båt med samme mål, føles ikke så håpløst da. Nå gir jeg meg for i kveld, god natt til alle sammen!

Har et eksempel her:

"En eggstokk

Kan noen komme emd erfaringer, noen trøstende ord med tanke på å bli gravid med bare en eggstokk? Legen forsikret med om at den gjenværende eggstokken overtok for den som har blitt fjernet, men jeg blir ikke gravid! Noen er som har blitt gravid med en eggstokk eller vet om noen som har blitt det?

Er så utrolig lei av besøk av tanta hver mnd, har helt regelmessige sykluser så hvorfor skjer det ingenting?

Anonym

[svar på dette innlegget]

Du må nok dessverre regne med å bruke lengre tid på å bli gravid enn kvinner som har to eggstokker. Og skjer det ikke med naturmetoden er det mange som får hjelp ved prøverør.

Anonym"

Jeg er INGEN ekspert, og skal IKKE si hva som er riktig i denne debatten, men syns det er et veldig enkelt og lettvint svar fra anonym. Hadde jeg fått dette svaret da jeg var ny her, hadde jeg helt sikkert blitt mye mer bekymra enn det kanskje er grunn til!

Deler frustrasjonen i denne debatten

Annonse

Er enig med deg anonym på dette innlegget her. Noen spm som kommer inn her hører bare hjemme hos lege/gyn. Men vi er mange som er i samme båt ifht diagnoser og kan dermed utveksle erfaringer...

Men er som sagt enig at dette svaret ikke var helt bra. Man kan utmerket godt bli gravid med en eggstokk....

Godt eksempel!

ikke mage trøstende ord her, hva vet anonym om at hun DESSVERRE må regne med å bruke lengre tid på å bli gravid, det vet hun ingenting om, vi er alle forskjellige, noen blir lett gravid uansett med eller uten to eggstokker!

Var nettopp dette eggstokksvaret jeg sikta til da jeg starta denne tråden her.

Jeg veit heller ikke hva som er svaret på spørsmålet, mitt poeng er at når man svarer på så vanskelige spørsmål bør man kanskje formulere seg litt mindre skråsikkert, og kanskje slenge på et lite "ut fra det jeg har opplevd" el.l.

Selvfølgelig bør alle som stiller spørsmål her være klar over at de ikke får svar fra leger eller fagfolk, men det trur jeg ikke alle bekymra og ivrige kommende mødre tenker på alltid. Det er lett å legge stor vekt på det man får til svar, og om ikke annet setter det i gang masse tanker og grubling. Da er det ikke særlig ålreit å få såpass negative svar!

Var egentlig ikke meningen å starte en så hissig debatt -igjen, men jeg får litt vondt av dem som får slengt så unyanserte svar etter seg, og kanskje tar det litt for seriøst.

Hei, Jeg er innom her bare en gang i blant (hører til på et annet forum) og skriver svært sjelden inn her.

Men jeg synes at dere er unødvendig krasse i vendingene mot anonyme her....jeg er alltid anonym her inne, ene og alene fordi det føles mest komfortabel (men slenger ikke "dritt" av den grunn). Det er noe med at denne siden er åpen, og jeg tror ikke at dere kan regne med at alle bruker siden til det samme som dere gjør. Når det gjelder "eggstokk svaret" så synes jeg ikke dette var så krasst i grunn....kan jo være at denne anonyme faktisk da har fjernet en eggstokk og har brukt lenger tid på å bli gravid.........da er jo det hennes erfaring, og hun må jo på lik linje få dele den uten at noen kaster seg over henne. Dessuten er det jo ikke alle som er like trøstende i sine ord og vendinger, og det bør vel heller ikke være et kriterium for å være på denne siden.

Når det er sagt, så håper jeg jo (for jenta med en eggstokk sin skyld) at du ikke må bruke lenger tid på å bli gravid enn gjennomsnittet.

Herregud, begynner dette her nå igjen?

Det er ett nettsted dette her, ikke en jævla venninnegjeng fra ungdomsskolen vel. Litt må vi vel tåle her inne, og jeg tror at vi kan klare å ikke ta alle svar 100% seriøst, nick eller ei, alle vet da at det ikke er en gjeng med leger som sitter her inne.

Å miste anonym-knappen ville vært et enormt tap for variasjonen her inne, da ville vi bare hatt de samme menneskene som satt og svarte bedrevitende på alle spørsmål, fordi det bare er et fåtall som er husvarme nok til å svare åpent og ærlig med nick her inne.

Husk at det også er flere som holder til både her og på DIB og som kanskje ikke vil bli kjent igjen som prøvere av de fra andre forumer.

Vi trenger det mangfoldet anonym-knappen gir oss, og jeg tror nok vi trenger de litt krappere svarene iblandt også. Eller skal vi virkelig bare være en søt, blid venninnegjeng med kos og klem som slikker hverandre oppetter ryggen.

Ja, jeg vet jeg provoserer mange nå, men sånn må det bare bli, dette er nemlig noe som har irritert meg over lang tid. Enda mer provosert blir dere vel av at jeg ikke kan forsvare mitt eget innlegg med det samme, men jeg må desverre gå på jobb nå...

Jeg er enig med simsala. Det fins da grenser for hva som kan provosere. Når man legger inn innlegg der man lurer på ting, må man jo forvente at folk kommer med råd utfra egen situasjon, og det er jo ikke alltid vi har hatt positive opplevelser med det hovedinnlegger spør om. Og det eggstokksvaret kan jeg ikke fatte og begripe at provoserer noen! Det er jo ikke krasst i det hele tatt. Og tar det lenger tid å bli gravid med en eggstokk (ikke vet jeg!) så skal man vel ikke bli grinete fordi noen skriver det??? Det fins da grenser for hvor hårsår man skal være... Og ja, jeg får vel være anonym nå jeg også..

Hei jenter.

Jeg har vært inne og lest litt meldinger på dette forumet i det siste, og jeg må si meg enig i at noen av de anonyme er unødvendig krasse. Kan se ut som det er samme person. Har forsåvidt informative tilbakemeldinger, men undertonen i innleggene er arrogante. Jeg synes at denne formen tilbakemeldinger er unødvendig, da man er litt sårbar som prøver, og man har "tatt mot til seg" å spørre.

Kan man ikke bare rett og slett være litt hyggelig med hverandre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...