Gå til innhold

noen råd angående ammeinnlegg damer:-)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ull det beste? tenkte kanskje å bestille fra nøstebarn. noen erfaringer? er helt blank på dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heier på ull! Hører overalt at det er bra, men blir fraråda disse engangs papir-innlegga. De henger gjerne fast i brystvorta og fører til sårhet.. Au au... Tom helsesøster fraråda disse.... Men hva VET jeg? Jeg har aldri ammet før :)

Klem

Skrevet

hehe har ikke ammet før jeg heller:-)

de så kjempekurante ut de fra nøstebarn ihvertfall....

Skrevet

Jeg kunne ikke klart meg uten engangs, melka går jo tvers igjennom ull hvis man lekker mye. Skiftet engangs ammeinnlegg maaaange ganger daglig. Så kommer nok til å bruke det nå også, med ull utenpå. Skulle jeg bare hatt ull måtte jeg hatt utrolig mange par....

Skrevet

Engangs på utsiden av ullinnleggene er skikkelig genialt! (altså mellom ullinnleggene og bh'en). Da kommer ikke melken gjennom klærne og puppen holder seg varm og god..

Jeg har aldri hatt så høy feber som da jeg hadde brystbetennelse...au, au, au...

Skrevet

Bruker bare engangs - og har ull uten på om vinteren for å unngå betennelse.

Men HUSK å IKKE kjøpe NATUSAN ammeinnlegg i butikken, de er elendige. De blir våte, kliss våte, de loer og kan henge seg fast i puppen. MEN kjøp Medela eller Chicco sine. Kjøpes på apotek eller babybutikker. De omdanner melka til gele, slik at de holder seg tørre hele tiden. Helt supre!!! Bruker du ullinnlegg på må vaske de hele tiden. Og da mener jeg hele tiden. Når jeg ammer på ene puppen, renner det konstant fra den andre (ammet i 5 mnd nå og har gjort det før også - så jeg er litt dreven iallefall).

Så jeg stemmer for engangs -med ull utenpå ved behov.

Lykke til jenter

Skrevet

Jeg har ull for å holde varmen og engangs under dette. Skal bruke Coop sine, for de sitter ikke fast i puppen (kan bli sårt).

Skrevet

jeg har hørt at det skal være genialt å bruke slike gas kluter på brystene, å så ha ull inlegg over! men ikke vet jeg. jasså, har coop inlegg å??

Skrevet

Hvis du skal kjøpe ull-innlegg anbefaler jeg deg å kjøpe slike som kan vaskes på 60 grader. Jeg kjøpte dem på apotek (husker ikke hvilken kjede). Synes i alle fall det var mer hygienisk, lukta ikke melk av de rene ammeinnlegga da:) De sier jo at ull er selvrensende, men synes ikke de ble ordentlig rene de jeg hadde som kun kunne vaskes på 30 grader. Blir jo en del melkesøl på innlegga.

Har ikke prøvd papirinnlegg, så vet ikke om det er bra. Fikk på vintern sist, og da var det veldig greit med ull syntes jeg.

(Tror jeg har ca 6 par med ull-innlegg. I begynnelsen er det jo en del melkesøl, så greit å kunne bytte ofte.)

Skrevet

På føden jeg skal føde, får man kjøpt ammeinnlegg i ull som jordmødrene strikker, de er veldig gode, men brukes innom slike engangs selfølgelig, ellers renner det jo i strie strømmer.

De er fine og bruke med tanke på trekk også, da ammende skal holde brystet varmt for å unngå brystbetennelse.

Velig fornøyd med de jeg i allefall, så er de innsatt med et stoff som gjør at man bare trenger å skylle de i lunka vann, så er de greie til å brukes på nytt.

Lykke til med amminga jenter

Skrevet

Jeg har brukt engangsinnlegg med ull utenpå de to forrige gangene og det fungerte fint. Brukte Natusan innleggene fra butikken og hadde ikke noe problem med de...men vi er forskjellige. Lakk mye, spesielt fra den andre puppen når jeg ammet. Da brukte jeg en sånn avent oppsamlingskopp på den puppen jeg ikke ammet på. Hadde en flaske i kjøleskapet som jeg helte over på og frøs ned med jevne mellomrom.

Tror det beste er å prøve seg fram til det som passer deg. Vi er ulike.

Lykke til.

Skrevet

min er faring er 1 måned med amming og jeg tok i bruk noen ullammeinnlegg for 1 uke siden og det var fantastisk! Det var mye lunere og brystene føles mye bedre

Det har jo vært varmt og derfor har ikke behovet vært så stort men nå som jeg har fått ull innleggene så merker jeg at ømheten er mye mindre.

Mine ullinnlegg er kjøpt i bergen og er ubehandlet ull og innleggene ser litt sånn strikket ut altså luftigere enn de som bare er flate ullstoffer.

Jeg har egentlig kuttet ut engangs og bruker nå ullinnleggene med gasskluter inni.

Når jeg ammer her hjemme så legger jeg inn ekstra klut på det brystet jeg ikke bruker og så fjerner jeg denne våte kluten etterpå

Jeg ser at med mitt konsept så kan det lekke tvers igjenom til tider og kan derfor velge en engangs ytterst særlig om jeg skal bort.

Ble langt og rotete dette her.

lykke til da

Skrevet

Avent har en slik med oppsamler. Om ikke annet sikkert greit å bruke hjemme dersom man lekker mye og da spes på den man ikke ammer på.

Har slike vanlig ull og noen med lanolin. De store med lanolin er helt superdigg!! Slenger enagngs mellom puppen og ulla når jeg ammer. Heldigvis har jeg jeg vært lite plaget med lekk. Meeen nå er gutten bare 13 dager og da:) (lakk masse sist, så det kommer vel...)

Skrevet

Jeg brukte ull med Natusan engangs inni. Fungerte kjempefint for meg og anbefales dermed!! Bare husk å skift engangsinnleggene ofte så du ikke går rundt med vått papir rett på puppen.

Skrevet

tusen takk for gode råd damer:-) ble masse klokere nå. blir ullinnlegg med engangs inni tror jeg. vet dere hvor det er billigst å handle ullinnlegg og som er gode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...