Gå til innhold

Bryllupshistorier - er det noe å dele- vil folk høre`?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er interesse for bryllupshistorier her? Man legger jo ut fødselshistorier og kom på at det kunne kanskje vært morsomt å høre hvordan man hadde det på selve dagen!

Er jo flere som skriver her og man kjenner jo igjen nick. Dessuten kan det jo hende at de planleggende kan finne noen råd!

Jeg skriver gjerne min, men tenkte at jeg trenger ikke legge ut i det vide og brede dersom ingen gidder å lese eller har utbytte av det!

Fortsetter under...

Hm...skal jeg begynne med min historie da??:)

Vi gifta oss den 19.august i år. En strålende dag fra morgen til morgen:) Min forlover og jeg var hos frisøren kl 9, fikk brus, frukt og boller og slappet av. Jeg lovte meg selv å ikke stresse denne dagen.men la det som skjer skje. Vielsen begynte 1330 og vi ble henta i brudebilen 1320...kjørte til kirka i en pyntet Dogde fra 1930. Vi nærmet oss kirka og der var det folk ute enda!!!!Vi måtte vente i en busslomme til de hadde gått inn:) Ingen så oss heldigvis.

Utenfor kika ventet pappa med brudebuketten, samt mitt tantebarn og vår datter som skulle være brudepike/brudesvenn. Jeg prøvde å holde meg rolig, men merka at nervene plutselig kom og ting begynte å bli virkelig! Det var på tide å våkne:) Å gå opp kirkegulvet gikk helt fint og vielsen var utrolig vakker, men en veldig morsom tale til oss fra presten.Vi kyssa ved alteretog presten sa at alle måtte klappe:) Forloverne tente lys for oss og mamma sang Mitt hjerte er ditt. Helt utrolig flott.

Vielsen var over og masse bildetaking utenfor og mange gratulasjoner. Så var det fotograf neste. Fotografen har nettopp blitt kåret til norges beste. Han tok bortimot 200 bilder og brukte 2 timer. Vi fikk bildene i går og de var utrolig fine. Det blir vanskelig å velge:) Så tilbake til huset og middag. Da vi kom, var alle samlet ute for det var et nydelig vær, sol og varmt. Det ble en del bilder utenfor lokalet også og vi fikk trampeklapp da vi entret middagen. Alle andre hadde funnet plassene sine, mens vi ventet ute og gikk inn etter 1 min. Koselig:)

Maten var nyyyyyyyyyydelig. Anbefaler hjort og fasan:) Vi hadde en super toastmaster som greide å holde humøret oppe tross varmen i lokalet. Mange fine taler og en del gråting.:) Men det er jo lov.

Etter middagen kom kaffgjestene og kakene ventet. det skjedde selvsagt ting imellom her, men det blir kanskje litt detaljert:)

Vi hadde levende musikk og de spilte til kl 0330:) Folk danset på seg vonde knær og store sår på føttene. Det var folk på dansegulvet hele tiden. Vi fikk mye skryt og mange sms i ettertid hvor fantastisk gøy folk hadde hatt det. Og selvsagt hvor fine vi selv var.

Vi tok kvelden kl 05 og da dro de siste gjestene også:) Vi tilbrakte bryllupsnatten i ei brudesuite, og det skjedde jo det som måtte skje:) Under hodeputa mi lå morgengaven, en diamantring:)

Hm...ja, dette ble kanskje litt langt, men dere ba om det:)

Gled dere iallefall. Det er synd vi skal gjøre dette bare en gang:) Hehe

Stooor klem fra

Annonse

Tok sin tid, men her er min!

Vi giftet oss også den 19 august! Dagen startet med regn og slik fortsatte det utover dagen. Men regn i sløret betyr jo lykke og dessuten ble det ikke så varmt!

Jeg reiste først sammen med moren min til hennes frisørtime. Midt i friseringen gikk selvsagt strømmen i salongen, men kom tilbake akkurat i tide! Vi var nesten på vei til nærmeste bensinstasjon for å krise føne! Vi hadde gjort alt klart dagen før, så det eneste var å hente den ene fotografen og blomstene. Når jeg kom inn i blomsterforretningen så jeg meter på meter med nydelige kranser, bordoppsatser, buketter med gladioler og verdens nydeligste bukett. Og alt sammen skulle jeg ha! Vi fylte bilen full og freste avgårde.

Så tilbragte jeg noen timer hos besteforeldrene mine med min kusine som også var min frisør og den ene fotografen. Det var kjempedeilig og avslappende å være i rolige og hjemlige omgivelser - vi storkoste oss! MIn far hadde i all hemmelighet ordnet transport til vielsen, så kl 14:30 stod en stor og flott pyntet gammel cadilac og ventet.

Vi hadde vielse og fest på samme sted (human etisk), så det gjorde det litt enklere.

Alle brudepikene stod klare med sine hodekranser, forloverene (hadde 2 hver) var også nydelige.

Jeg klarte å komme meg gjennom både inngang, vielse og utgang uten tårer :) hadde strategisk lagt noen kleenex i utringningen på kjolen just in case! Vigsleren holdt en nydelig tale og vi kysset etter ringene var satt på til stor applaus og jubel!

Bilder ble tatt i massevis, tror vi er oppe i rundt 1000 stk nå! Vi hadde det kjempemoro under "photosession" - en liten katt kom gående forbi og strøk seg så pent mot min kjole - bildene ble flotte!

Vi spiste verdens nydeligste kake - sjokolademousse på browniebunn pyntet med friske bær og vårt monogram i sjokolade på toppen! Danset til langt på natt og koste oss videre i bestilt bryllupssuite!

Vi reiste så rett på bryllupsreise og nå bare koser vi oss!

Mitt beste råd til kommende bruder; spis nok på forhånd, tren på toalett besøk - ikke såå lett med slep, slør etc, smil masse og ikke stress! Dagen vi gå kjempefort, så husk å ta masse bilder - tro meg, du husker fint lite etterpå!

Har skrevet den inn før, men legger den ut en gang til, hehe... ;o)

Ble gift til slutt selv om det så litt svart ut dagen før mtp syke barn og sporløst forsvunne skjorter, hehe!! :) Men vi ble ferdige og dagen var helt perfekt! Jeg var hos frisøren kl ti og startet dagen med en pose boller og ei smirnoff ice *fnis*, var det eneste jeg hadde lyst på hehehe.... Turen gikk videre til fotografen kl to (ble litt forsinket så jeg stresset litt på slutten) hvor min mor sto og ventet med Joakim og Mirja. Det var ikke fritt for at jeg måtte felle en tåre da jeg så mine to søte små stå der stivpyntet med dress og fotsid kjole, han helt lik pappaen, hun nesten helt lik meg *snufs, tørker en tåre*

Men Mirja hadde bestemt seg for at hun ville iallefall ikke være med på noen bilder så de fleste bildene ligger hun på gulvet og vrir seg med beina tilværs, ikke akkurat slik det sømmer seg en liten dame, hehe...

Men jeg tror resten ble rasende gode, iallefall det vi fikk sett på kameraet etter han hadde tatt noen bilder. Kan nesten ikke vente med å få hentet dem!! Vi skulle også ha utebilder så vi reiste til Stavanger til ei strand med litt skog rundt hvor vi skulle ta resten av bildene, men det måtte jo selvfølgelig begynne å regne etter at vi hadde stillt oss opp og var klare for en ny fotoseanse. :o( Jeg heiste opp kjolen og spurta tilbake, det var jo selvfølelig ingen som kom på at de skulle ta med seg paraply... :/ Men det gikk greit og jeg reddet både hår og kjole! :)

Kirke delen var litt så som så, jeg skulle gå inn med min far (etter mye om og men, hadde ikke lyst å ha ham med meg opp, men ble overtalt i siste øyeblikk) og barna gikk først. Iallefall to skritt...

Mirja ble så forfjamset av alle folka at hun sto bare og måpte! Det hele endte med at vi måtte la henne stå igjen og bare gå forbi henne. Joakim var minst like forfjamset og gikk med "museskritt" opp, jeg måtte dytte litt i ham for å få ham til å bevege seg flere ganger, og jeg trodde aldri vi skulle komme frem! Men vi nådde frem tilslutt, hehe! Under sermonien gikk Mirja litt rundt i kirken og tittet litt, og det endte med at hun tok seg to runder rundt alter ringen før hun fant seg en piano krakk som det var veldig gøy å skrape langs gulvet... I det hun var på vei opp på krakken for å slå an et par strofer på pianoet kom heldigvis tanten og reddet henne, hehe! Sermonien ble kortet ned en liten smule for rett før vi var ferdig klarte hun selvfølgelig å snuble i kjolen sin og hun stupte med hodet først i alter ringen, og DET smalt skal jeg si dere... Presten ble en smule stresset og kom hastende mot oss med bibelen og hvisket "bare still dere opp og gå ut" med en noe desperat undertone gjennom Mirjas høylytte hyl. Men vi nådde iallefall og si "JA", hehehehehe...

Festen etterpå var helt topp, alle koste seg og maten (pasta buffet) var kjempegod! Vi hadde åpen bar og folk fikk forsyne seg som de ville, noe som førte til en fuktig kveld og mange fine bilder ettersom vi hadde engangskamera på bordene, hehe! Vi tok kveld kl halv tre på natta, da holdt korsettet på å ta livet av meg og vi reiste til et stort hotell i Sandnes hvor vi tilbrakte natten i "brudesvitten"(aner ikke hvordan det skrives, hihi) med champagne og frukt!! Det var en helt perfekt avslutning på en perfekt dag. Om morgenen fikk vi frokost på rommet og jeg lå i badekaret og bare nøt tilværelsen resten av dagen, hehe! Skulle gjerne gjort det om igjen, det var en helt fantastisk dag!!

Hilsen fra fru

Jeg har skrevet den inn før, men der kommer den igjen (sånn ca).

Delte seng med søstera mi den natta. Mannen min var kasta ut. Jeg ble sparka ut av senga altfor tidlig og tassa opp og spiste litt. Ble sminka av søstersen og så dro jeg til frisøren.

Var til frisøren et par timer før pappa kom å henta meg. Da fikk jeg se buketten min for første gang. (Var mannem min og forloveren min som hadde ordna med den) Mens jeg satt til frisøren flytta jeg forlovelsesringen over på venstre hånd, og det var DA det gikk opp for meg. Gifte meg? I dag!?!

Kjørte til kirka og jeg ble så nervøs at jeg nesten måtte spy i buskene utenfor kirka :) Men det gikk over når vi kom inn våpenhuset i kirka. Sto der å gleda meg til musikken skulle starte og dørene åpne seg!

Klarte ikke å tenke klart der jeg gikk opp sammen med pappa. Var i lykkerus tror jeg :)

Vi valgte å ha sermonien der vi gjentar løftene etter presten (istedenfor å bare ha den der man svarer ja) og jeg syns dette gjorde vielsen litt mer personlig. Vi hadde også fått en gammel sanglærer av meg til å synge en sang for oss i kirka. (Åh, så flott) Det vi IKKE visste var at mamma og pappa hadde fått henne til å synge enda en sang for oss. You raised me up. Det er en sang som betyr masse for oss og jeg ble selvfølgelig på griner'n. Det var så flott gjort av dem!

Vi tok bildene utenfor kirka etter vielsen og så slappa vi av litt før vi dro til festlokalet der gjestene ventet med vin, ost, kjeks og frukt.

Middagen gikk veldig raskt (føltes ikke som vi satt der i 3 timer). Toastmasteren var glimrende! Tror det er viktig å ha en som ha litt peiling.

Etter middagen var det kaketid. Jeg må bare få rost servitørene våre her. De jobba skikkelig hardt og var det noen problemer løste de dem selv så vi slapp å bry oss med det på dagen vår. (det var bare bekjente som stilte opp for oss gratis).

Vi hadde verdens beste kake, men den var så mektig at jeg klarte bare det stykke vi delte så var det stopp på kakefronten :( Og jeg som er sååå glad i kake.

Så var det dansen. Vi hadde grua oss skikkelig til den for jeg er ikke så flink til å bli leda og mannen min har to venstreføtter. Men der ble jeg overraska gitt. Han hadde øvd i flere måneder for å glede meg og gjett om jeg ble glad! Vi klarte brudevalsen til 10 i stil! Så kasta de andre seg ut i dansen å. Sløret forsvant og festen starta for fult.

Det er den beste festen jeg har vært på noengang iallefall :)

Toastmasteren dro igang noen leker, strømpebåndet og brudebuketten ble kastet. Og sokkene på mannen min ble klippet av. Vi var noen av de siste som dro (var igjen 4 stk når vi dro).

Dro til hotellet der jeg ble båret over dørstokken. Holdt på å gå galt da mannen min tråkka på slepet og gikk nesten på trynet med meg i armene :) Men vi kom oss da inn. Brukte nesten en time på å ta ut alle hårspennene fra kjolen å få av meg kjolen.

Hva som skjedde etter det... Hmm si det :)

Dagen etter dro vi tilbake til festlokalet der det var frokost for de som villa ha. Slik fikk vi sagt adjø til alle som skulle dra den dagen å. Ellers ble dagen brukt til å rydde :)

Det jeg tror er viktig på en sånn dag er å gi litt f**n. Man må slappe av litt og gi andre kontrollen på en sånn dag. Du kan ikke gå rundt og sjekke alt. Er det noe galt, så er egentlig sjangsen liten for at noen andre enn du oppdager feilen. Drit i det! :)

Jeg har to sider også dersom du vil se bilder fra dagen...

www.geocities.com/l_t_bryllup (bryllups-sida vår)

www.tidemenn.piczo.com (hjemmesida vår)

Hei og hå!

Morsomt med litt historier. Skal prøve å fortelle min.

Dagen begynte tidlig,kl 07.00. Da var minstemann våken og det var full fart. Tok en dusj og overlot resten til mannen. Kjørte avgårde med slør og diadem for å hente min mor,som igjen kjørte meg til frisøren.

Hadde time kl. 08.15. Kjente at det kilte i magen,men det roet seg litt da frisøren begynte med håret. Hadde ikke hatt noen prøvertime,så hadde ikke noe peil på hvordan det skulle bli,men etter en time var håret krøllet og satt opp og det var helt perfekt.

Klokken var da 09.30 og jeg hadde faktisk god tid. Hadde time kl 10.15 hos sminkøren. Ble da sittende hos frisøren med en kopp te og skravlet til parfymeriet åpnet og jeg kunne få sminket meg. Hadde ikke hatt prøvetime der heller,men hun gjorde en perfekt jobb henne også.

Klokka 11 var jeg klar og min mor hentet meg. Dro hjem og fikk kledd meg i brudestasen.Klarte t.o.m og få ned en brødskive før vielsen skulle begynne.Pappa begynte å trippe og bli litt stressa. Tar bare 7 min å kjøre til kirken,men avgårde skulle han. Og vi dro. Kan tro det var mye tanker som gikk gjennom hodet iløpet av den turen:-)

Forloveren min og fotografen ventet på utsiden da vi kom,så da ble det litt bilder med en gang. Så kom lille gutten vår som skulle være brudesvenn. Han var så fin i dress og han var i knallform. Hadde kjøpt en ringpute som han skulle bære opp og vi var spente på om det skulle gå bra,da han bare er 2,5 år. Jeg og pappa stilte oss opp og forloveren min ordnet slepet,så hørte vi det klirret på utsiden,da var det lille gutten min som gikk og kastet på puta og ringene hadde falt av.Kan tro vi ble stressa. Hedigvis fant vi de igjen og fikk satt de fast igjen og vielsen kunne begynne.

Å gå opp kirkegulvet var en spesiell opplevelse. Var ikke nervøs men slet for og ikke begynne å grine,for da hadde jeg ikke klart å slutte igjen tror jeg. Konsentrerte meg om gutten vår,og det gikk som en drøm. Han holdt puta i en hånd,som en kelner ,og gikk rolig helt opp til forloveren med puta. Stolt kan man si:-)

Vielsen var flott med en morsom prest. Guttungen sprang rundt i kirken og holdt show,men det gjorde ingenting for han lagde ikke noe bråk. Men presten "falt" ut noen ganger da...

Etterpå var det gratulasjoner på kirketrappa og så kom bilen. Da måtte jeg bare le. Det var en oppgave min mann hadde fått,nemlig og ordne det. Og det vat en gammel Hupmobile fra 1914. Fin bil,men kunne vel ikke bli noe gamlere.......

Vi dro avsted med forlovre for å ta bilder og sprette champagne. Bare å ta bilder var jo kjempegøy. Mye moro en kan lage med en gammel bil:-) Gleder meg til å se bildene.

Så var festen i gang. Tre-retters middag som var helt nydelig. Taler og sanger.Bildefremvisning som var utrolig morsomt.Vi fikk gjennomgå litt der. Hadde regnet ca tre timer med middagen,men det ble fire. Tiden gikk så altfor fort. Så gikk det slag i slag.Med brudevals som gikk helt perfekt(mannen hadde jo fått litt innabords) .Vi hadde askepott-sangen og alle synes det var så romantisk. Bryllupskaka som var helt nydelig og festen gikk sin gang. Tok litt av utover kvelden,men det gjorde ingenting for alle hadde det gøy,og guttungen hadde mamma tatt med seg hjem og lagt.

Det var en lang dag,men den var perfekt. Vi hadde vielse kl 12.00. og festen startet kl. 15.00. Tror ikke jeg hadde gjort det noen anneledes. Vi tok kvelden kl. 01.30. De andre holdt ut litt lengre.

Så gled dere alle som venter på dagen.Og nyt den. Overlat det meste til andre så dere får kost dere. Ligger noen få bilder under mitt nick.

Lykke til alle sammen.

Annonse

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...